گوگل بارد و نحوه استفاده از آن

به گزارش آریا بلاگ، من یک نویسنده هستم و به همین علت هم بخش زیادی از وقتم را صرف تحقیق می کنم. به همین علت هنگامی که به چت ربات نو هوش مصنوعی گوگل بارد دسترسی پیدا کردم بسیار هیجان زده بودم. این ابزار شبیه به سایر ابزارهای فراوری متن مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT است اما قرار است قدرت جستجوی گوگل را - جایی که بیشتر وقتم را در آن می گذرانم - در یک ربات مکالمه ای قرار دهد.

گوگل بارد و نحوه استفاده از آن

هوش مصنوعی گوگل بارد این پتانسیل را دارد که کار من را بسیار آسان کند. به جای جست وجو در اینترنت برای یافتن منابع و اطلاعات فعلی در خصوص یک موضوع خاص می توانم فقط از بارد بخواهم جدیدترین منابع را به من بدهد.

اما بدیهی است که به این سادگی نیست.

هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟

بارد یک چت ربات هوش مصنوعی است که می تواند به سوالات (یا پرامپت ها) کاربر در خصوص هر موضوعی با درکی تقریبا شبیه انسان پاسخ دهد. وظایف مبتنی بر متن مانند ایجاد اشکال مختلف محتوا خلاصه کردن متن و ترجمه بین زبان ها را انجام می دهد. می توانید از او بخواهید شعر بنویسد نظریه نسبیت را توضیح دهد یا در خصوص آب و هوای منطقه محلی شما بگوید.

با پشتیبانی از مدل زبان مسیرهای گوگل (PaLM 2) بارد بر روی مجموعه داده های عظیمی از جمله Common Crawl ویکیپدیا The World Factbook و مکالمات و دیالوگ های وب آموزش دید. تفاوت اصلی بین بارد و چت جی پی تی این است که بارد بعلاوه می تواند به وسیله جستجوی گوگل به اطلاعات دسترسی داشته باشد و آنها را پردازش کند بنابراین شما می توانید به جای زندگی در سال 2021 اطلاعات به روز دریافت کنید.

پس چرا فقط یک موضوع را گوگل نمی کنید؟ آیا همان کاربرد را ندارد؟

با هوش مصنوعی گوگل بارد لازم نیست صفحات مختلف را آنالیز کنید روی پیوندهای مختلف کلیک کنید یا مقالات خبری را با هم مقایسه کنید. شما فقط می توانید از بارد یک سوال بپرسید یک نسخه خلاصه از آنچه در پی آن هستید را دریافت کنید سپس اگر به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید سوالات بعدی را بپرسید. مطمئنا در حال حاضر از کامل بودن فاصله زیادی دارد اما می توانید تصور کنید که چگونه بارد ممکن است در نهایت روش جستجو را تغییر دهد.

چگونه از هوش مصنوعی بارد استفاده کنیم؟

اولین چیزی که هنگام استفاده از گوگل بارد متوجه خواهید شد این است که استفاده از آن بسیار خوب است. شما درخواست خود را در کادر متن می نویسید و دکمه اینتر را فشار می دهید تا مکالمه آغاز گردد.

طول پاسخ های بارد هر چه باشد محتوا را در قالبی قابل هضم تجزیه نموده و اسکن آن را آسان می نماید. حتی دارای قالب بندی متن غنی مانند بولت و متن پررنگ است.

اگر از اولین پاسخ بارد راضی نیستید یا اطلاعات بیشتری می خواهید این هوش مصنوعی دارای ویژگی درفت است که به شما امکان می دهد چندین نسخه از پاسخ های آن را مرور کنید.

اگر می خواهید پاسخ دقیق تری داشته باشید این ویژگی بسیار مفید است. بسته به گزینه ترجیحی خود می توانید یک پیش نویس را بپسندید یا نپسندید تا بداند کدام پاسخ برترین است (احتمالا برای اهداف آموزشی).

اگر می خواهید منابع و صحت آن را دوباره آنالیز کنید (و من به شدت توصیه می کنم که این کار را انجام دهید با توجه به تمایل هوش مصنوعی به ساختن مطالب) می توانید آن را در گوگل کلیک نموده یا موضوعات مرتبط را جستجو کنید.

گوگل بارد چه کاری می تواند انجام دهد؟

برای من غیرممکن است که همه موارد استفاده هوش مصنوعی گوگل بارد را در اینجا لیست کنم و اینکه شما برای چه از آن استفاده خواهید کرد تقریبا به نقش شما بستگی دارد. برای مثال یک مهندس ممکن است از بارد برای درک پیچیدگی های یک قطعه کد استفاده کند. یک برنامه ریز رویداد ممکن است از آن برای ایجاد طوفان فکری درباره مکان های محل برگزاری یک رویداد استفاده کند.

موارد کاربرد من از هوش مصنوعی گوگل بارد به این توضیح است:

  • خلاصه مقالات و صفحات وب
  • طوفان فکری و فراوری ایده های محتوا
  • برای الهام گرفتن نوشتن شعارها و توضیحات کوتاه
  • مقایسه تحقیق و داده ها در نمودار
  • ارائه توصیه های سفر و فعالیت (همراه با تصاویر)

خلاصه مقالات و صفحات وب

چند بار تا به حال یک مقاله را به علت طولانی بودن آن نادیده گرفته اید یا به موضوعی برخورد نموده اید که ماهیت پیچیده ای دارد و از کوشش برای درک آن دست کشیده اید؟ به همین علت است که من واقعا توانایی بارد در خلاصه کردن مقالات را آنالیز می کنم. من این مورد استفاده را کاملا تصادفی کشف کردم و واقعا متعجبم که تعداد زیادی از افراد آن را ستایش نمی نمایند.

با بارد فقط می توانید لینک مقاله را در کادر متنی قرار داده و از آن بخواهید که آن را به روشی واضح خلاصه کند.

لازم نیست حتما مقاله باشد. می توانید پیوندهای مربوط به مطالعات مجلات پزشکی و سایر اسناد متنی بزرگ را برای یک خلاصه مختصر ارسال کنید.

طوفان فکری و فراوری ایده های محتوا

می دانیم که گوگل بارد در فراوری متنی که به نظر انسانی می رسد بد نیست. اما من هنوز (به حق) در خصوص عملکرد بهتر از انسان شک دارم: در ایجاد محتوای طولانی مانند یک پست وبلاگ از ابتدا استاندارد است. اما وقتی نوبت به نوشتن شعر یا آهنگ می رسد قطعا فاقد توانایی است.

جدا از خلاقیت من از آن برای فراوری ایده های مقاله وبلاگ استفاده می کنم. می توانید پرامپت هایی مانند لیستی از ایده های وبلاگ در خصوص تماشای نهنگ در آلاسکا به من بدهید یا عناوینی برای مقالات وبلاگ درباره روند رو به رشد خانه های کوچک بنویسید را تایپ کنید.

فقط به یاد داشته باشید هرچه درخواست شما با جزئیات بیشتر باشد خروجی گوگل بارد بهتر است.

البته ایده هایی که این هوش مصنوعی فراوری می نماید همواره پیشگام نیستند اما چارچوب مرجعی به من می دهد که می توانم برای توسعه بیشتر ایده ها از آن استفاده کنم. بعلاوه می توانید از آن بخواهید تا در خصوص بعضی از موضوعات توضیح بیشتری دهد. امیدواریم که این امر باعث می گردد در زمینه هایی که ممکن است قبلا به آن توجه ننموده اید فکر شما را بسط بدهد.

اگر زمانی کافی ندارید و ددلاین کارتان نزدیک است این مسیر راه بدی برای به جریان انداختن تفکرهای خلاقانه نیست.

چه کسی می دانست که گوگل بارد می تواند خارج از چارچوب فکر کند؟

یک پیروزی دیگر: از بارد بخواهید ابتدا یک پلتفرم یا وبلاگ را برای محتوای موجود پیرامون یک موضوع آنالیز کند. سپس می توانید موضوع هایی را برای ایجاد ایده هایی که قبلا انجام نشده اند به دست آورید.

این روش خطا ناپذیر نیست اما مطمئنا هوش مصنوعی را وادار می نماید تا گزینه های منحصر به فرد بیشتری ارائه دهد.

نکته مفید دیگر این است که می توانید همه پاسخ های بارد را به گوگل داک یا به عنوان پیش نویس در جیمیل ارسال کنید.

این بدان معناست که هر زمان از بارد بخواهم یک پیش نویس ایمیل بنویسد می توانم به طور اتوماتیک آن را به جیمیل ارسال کنم. یا اگر روی چیزی مرتبط با وبلاگ کار می کنم می توانم آن را به گوگل داک ارسال نموده و خروجی گ.گل بارد را مستقیما در فضای کاری خود تغییر دهم.

برای الهام گرفتن نوشتن شعار و کپی کوتاه

من اغلب با نوشتن میکروکپی مشکل دارم (فکر کنید: برچسب برای تبلیغات یا موضوع برای ایمیل) و برای الهام گرفتن و نوشت یک نسخه قابل قبول قبل از آغاز به کار زمان زیادی را صرف نگاه کردن به نمونه ها می کردم.

این جایی است که بارد اکنون به من یاری می نماید تا یک نقطه آغاز ایجاد کنم زیرا از آن می خواهم چندین گزینه برای من ایجاد کند.

اشتباه نکنید - هر گزینه به یک ویرایش سنگین احتیاج دارد. اما دریافته ام که بارد در نوشتن نسخه های کوتاه بهتر از تهیه پیش نویس محتوای طولانی تر است. این می تواند به این علت باشد که اینترنت را برای برچسب های موجود (نوشته شده به وسیله انسان) آنالیز می نماید اما در هر صورت من را یک یا دو مرحله نجات می دهد.

بله گوگل بارد فاقد خلاقیت و درک فرهنگی برای ساختن یک نوشته واقعا خوب است اما هیچ اشکالی ندارد که از آن به عنوان سکوی پرشی برای خلق برترین نوشته خود بهره ببرید.

مقایسه تحقیق و داده ها در نمودار

کار جالب دیگری که بارد می تواند انجام دهد این است که محتوای آنلاین را مقایسه کند. به عنوان مثال من به طور مرتب از آن برای مقایسه مقالات خبری مختلف در یک موضوع استفاده می کنم (به ویژه اگر ماهیت پیچیده ای داشته باشند).

سپس بارد نموداری ایجاد می نماید که شباهت ها و تفاوت های بین دو مقاله را نشان داده و تمرکز و منظره هر قطعه را تعیین می نماید.

همانطور که می بینید بدون اینکه مجبور باشم به صورت دستی نقاط داده ایجاد نموده یا متن ها را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنم به سرعت به نقطه اصلی می رسد.

این سیستم مشابه برای انواع دیگر محتوا مانند آنالیز محصول مطالعات علمی یا حتی دستور العمل هم کاربرد دارد.

ارائه توصیه های سفر و فعالیت (همراه با تصاویر)

من عاشق رفتن به تعطیلات هستم اما از برنامه ریزی که برای آن انجام می گردد متنفرم. من زمان زیادی را صرف پیمایش در Airbnb می کنم مشتاقانه فیلترها را اصلاح می کنم (یک بار چیزی را که اساسا آلونک باغ شخصی بود رزرو کردم) و نظرات هتل ها را می خوانم.

گوگل بارد قرار نیست چیزی برای شما رزرو کند؛ و به خود زحمت ندهید که از آن هدایت سفر بخواهید چرا که نهایتا توصیه های نامفهومی مانند کفش های راحت بپوشید! دریافت خواهید کرد. اما می توانید برای آنالیز توصیه های مربوط به هتل ها از آن بهره ببرید. چرا؟

  • مانند سایت های مسافرتی پوسته ای برای جذب شما ندارد.
  • به آخرین آنالیز ها دسترسی دارد.

بعلاوه در بازگرداندن نتایجی که برای تاریخ های انتخابی شما در دسترس هستند بسیار مفید است. در حقیقت بارد فقط در خصوص آنچه در پی آن هستید جستجو می نماید.

من دو بار آنالیز کردم که از درستی آن مطمئن شوم و معلوم شد همه چیز - از در دسترس بودن گرفته تا قیمت ها - دقیق است. (توجه: وقتی از ChatGPT همین را پرسیدم هتل هایی به من داد که دیگر وجود نداشتند). تا زمانی که در درخواست هایم خاص باشد اطلاعاتی را که برای جستجوی آنها تنبل هستم به من می دهد. حتی می توانید از او بخواهید عکسی از مکانی که به آن علاقه دارید را به شما نشان دهد.

نمایش تصاویر در کنار پاسخ های آن

البته موارد استفاده برای منبع تصویر بسیار فراتر از عکس های سفر است. بارد می تواند تصاویر را در هر موضوعی از جستجوی گوگل پیدا کند. این راه دیگری است که بارد می تواند ایده های خود را به طور موثرتر مرتبط کند.

به عنوان مثال از او ایده هایی برای محوطه سازی برای حیاط خانه خود را بخواهید و ناامید نخواهد شد.

بارد به هر تصویری که می کشد منبعی اضافه می نماید (که در سایت های مربوطه پیدا می نماید) بنابراین اگر می خواهید منبع را بدانید می توانید روی پیوندها کلیک کنید. در تصاویر نشان داده شده در بالا بارد تصاویر را از وبلاگ های محبوب محوطه سازی تهیه نموده است بنابراین اساسا طوری عمل می نماید که گویی در حال اجرا یک جستجوی معمولی در گوگل هستید.

این دستور برای هر موضوعی کار می نماید. با یک پرامپت مناسب یک عکس هم دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال من از آن پرسیدم لباس اسکاتلندی چه شکلی است؟ آن را توصیف کرد اما یک عکس هم به من داد.

اخطار: این هوش مصنوعی هنوز جای کار دارد. ممکن است فکر کنید اگر از گوگل بارد بپرسید درگاه شارژ در مک بوک در کجا قرار گرفته است فرصت مناسبی است که یک عکس نشان دهد اما افسوس.

درست است که بارد نمی تواند تصاویر را بدون استفاده از وب فراوری کند گوگل برنامه هایی برای مشارکت با ادوبی دارد تا ویژگی های فراوری تصویر هوش مصنوعی را به بارد اضافه کند.

گوگل بارد چه محدودیت هایی دارد؟

با توجه به آنچه تا به امروز دیده ام گوگل بارد می تواند کمی راوی غیرقابل اعتمادی باشد و همواره کارهایی را که می گوید می تواند انجام دهد را دنبال نمی نماید. مثلا:

  • توهم می زند. این زمانی اتفاق می افتد که هوش مصنوعی به اشتباه بیان می نماید یا اصرار می نماید که چیزی درست است حتی اگر مبتنی بر منطق یا واقعیت نباشد. به عنوان مثال من شاهد بوده ام که بارد - با اطمینان - ادعا می نماید که می تواند تصاویر فراوری کند و کلاژ بسازد حتی اگر با این عملکرد در فکر ساخته نشده باشد. به آن دستور دهید تا یک تصویر برای شما خلق کند و تنها در این صورت است که پا پس می کشد و اعتراف می نماید که چنین توانایی ندارد.
  • فقدان مهارت های نوشتاری است. از بارد بخواهید تا یک محتوا برای شما بنویسد. مطمئنا خروجی آن کمی ضعیف و ویکی پدیایی خواهد بود. مهارت های نوشتن گوگل بارد در مقایسه با مهارت های یک نویسنده حرفه ای (انسان) بسیار محدود است.
  • ذکر منابع را فراموش می نماید. بارد این تمایل آزاردهنده را دارد که منابع را برای موضوعی که در خصوص آن صحبت می نماید ذکر نمی نماید و اگر از آن بخواهید که منابع را ارائه دهد اغلب از این کار سر باز می زند. به عنوان یک محقق من دوست دارم روی یک لینک خاص کلیک کنم تا بتوانم اطلاعات را تایید کنم اما این موضوع کمی سخت است. حتی دیده ام که منابعی را برای سایتی ارائه می نماید که به نظر می رسد با موضوع مورد نظر مرتبط نیستند بنابراین هشدار: کمی مشکل دارد.

از گوگل بارد به عنوان یک ابزار تحقیقاتی بهره ببرید (گاهی)

بارد ممکن است به میزان کافی قابل اعتماد نباشد که کار شما را به جای شما انجام دهد (این خبر خوبی است) اما می تواند به عنوان یک ابزار تحقیقاتی ارزشمند برای یاری به شما در ارائه ایده ها خلاصه کردن محتوا و ارائه داده ها به روشی قابل دسترس استفاده گردد.

توصیه من: آنچه را که می گوید یک بار آنالیز کنید. بارد هنوز در دست توسعه است و فقط زمان نشان خواهد داد که آیا در نوشتن و صادق بودن بهتر می گردد یا خیر.

نویسنده: النا آلستون

منبع: مجله شنبه
انتشار: 24 تیر 1402 بروزرسانی: 24 تیر 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 12936

به "گوگل بارد و نحوه استفاده از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل بارد و نحوه استفاده از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید