خواص دارویی گریپ فروت

به گزارش آریا بلاگ، مصرف این میوه به علت کالری کم برای افرادی که در پی کاهش وزن هستند، مناسب می باشد. قند این میوه از پرتقال کمتر است.گریپ فروت پاک نمایند بدن از مواد سمی است و این مواد را به سرعت دفع می نماید. به همین علت در زمان مصرف این میوه (به علت دفع مواد زاید)، امکان ابتلا به اسهال وجود دارد.

خواص دارویی گریپ فروت

خواص دارویی گریپ فروت

نویسنده:حبیب احمدی

خواص دارویی:

مصرف این میوه به علت کالری کم برای افرادی که در پی کاهش وزن هستند، مناسب می باشد. قند این میوه از پرتقال کمتر است.

گریپ فروت پاک نمایند بدن از مواد سمی است و این مواد را به سرعت دفع می نماید. به همین علت در زمان مصرف این میوه (به علت دفع مواد زاید)، امکان ابتلا به اسهال وجود دارد.

این میوه داروی خواب است، خوردن یک عدد گریپ فروت و یا نوشیدن آب آن موجب خوابی خوش و سنگین می گردد.

گریپ فروت ضد سرماخوردگی است و تب را پایین می آورد.

این میوه به علت ترش بودن، ترشح اسید معده را بیشتر می نماید، پس باید آن را قبل از غذا مصرف نمود تا اشتها را تحریک و غذا را زودتر هضم کند.

کسانی که کلیه، مثانه و کیسه صفرایشان سنگ فراوری می نماید، حتما باید از این میوه مصرف نمایند، زیرا از تشکیل سنگ جلوگیری می نماید.

مهم ترین کاربرد آن برای جلوگیری و درمان بیماری قلبی است، این میوه شفابخش قلب می باشد، زیرا کلسترول را پایین می آورد و رگ ها را از وجود چربی ها و مواد رسوب نموده پاک می نماید و پیشرفت تصلب شرایین را متوقف می سازد.

گریپ فروت و به خصوص پوست آن حاوی ماده ضد سرطان است.

هسته این میوه خاصیت میکروب کشی، ضد قارچ و ضدمخمر دارد.

برطبق گزارش ها، آب گریپ فروت با بسیاری از داروها تداخل دارد. آب آن مهار نماینده سیستم سیتوکروم PA50 3A4 روده ای می باشد. در نتیجه موجب افزایش سطح سرمی داروهایی که به طور عمده به وسیله این آنزیم ها متابولیزه (تجزیه) و دفع می گردند، می گردد.

با توجه به موارد ذکر شده مهم ترین اقدام جهت پیشگیری از بروز عوارضی ناشی از مصرف همزمان آب گریپ فروت وداروها، آگاه کردن بیماران از احتمال بروز این تداخلات است.

براساس نتایج آزمایشی که در سمپوزیوم منافع مرکبات برای سلامتی در جلسه ملی انجمن شیمی آمریکا در سال 2004 ارائه شد، تیمی از دانشگاه هاوایی گزارش دادند که: نوشیدن آب این میوه

می تواند احتمال سرطان ناشی از مصرف سیگار را کاهش دهد.

عصاره این میوه باعث بهبود زخم معده می گردد. دانه های این میوه دارای مواد مغذی آنتی اکسیدان هستند و می توانند دستگاه گوارش را حفظ نمایند. بعلاوه عصاره دانه گریب فروت تأثیر ضد باکتریایی دارد.

منبع:نشریه دنیای تغذیه - ش100

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: راسخون
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8085

به "خواص دارویی گریپ فروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص دارویی گریپ فروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید