ارتباط مصرف قارچ با کاهش خطر ابتلا به سرطان

به گزارش آریا بلاگ، طبق نتایج یک تحقیق جدید، مصرف زیاد قارچ با کاهش ریسک سرطان مرتبط است.

ارتباط مصرف قارچ با کاهش خطر ابتلا به سرطان

به گزارش خبرنگاران، آنالیز سیستماتیک 17 مطالعه سرطان از سال 1966 تا 2020 مربوط به داده های بیش از 19,500 بیمار سرطانی نشان می دهد بین مصرف قارچ و خطر ابتلاء به سرطان ارتباط وجود دارد.

قارچ سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. یافته های تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می دهد که این سوپرخوراکی همچنین می تواند به محافظت در مقابل سرطان یاری کند.

محققان دریافتند افرادی که هر نوع قارچ را در رژیم غذایی روزانه خود قرار می دهند، با خطر کمتر ابتلاء به سرطان روبرو هستند. طبق یافته ها، افرادی که روزانه 18 گرم قارچ می خورند در مقایسه با افرادی که قارچ مصرف نمی نمایند، 45 درصد کمتر با خطر ابتلاء به سرطان روبرو هستند.

جیبریل ام با، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: قارچ دارای بیشترین منبع غذایی ارگوتیونئین است، که یک آنتی اکسیدان و محافظ سلولی بی نظیر و قوی محسوب می گردد. تجمیع آنتی اکسیدان ها در بدن ممکن است به محافظت در برابر استرس اکسایشی یاری نموده و خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

محققان با آنالیز سرطان های خاص، به قوی ترین ارتباطات با سرطان سینه اشاره کردند زیرا افرادی که به طور منظم قارچ می خورند، خطر سرطان سینه در آنها به طور قابل توجهی کمتر بود.

به طور کلی، این یافته ها شواهد مهمی در خصوص اثرات محافظتی قارچ در برابر سرطان ارائه می دهد. محققان برای تعیین شدن بهتر مکانیسم های موجود و سرطان های خاص، بر مطالعات بیشتر در آینده تاکید دارند.

منبع: مهر

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7106

به "ارتباط مصرف قارچ با کاهش خطر ابتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط مصرف قارچ با کاهش خطر ابتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید