83 روستای غیزانیه آب شرب ندارد ، اعزام هیاتی از مجلس به خوزستان

به گزارش آریا بلاگ، غیزانیه یکی از بخش های شهرستان اهواز است که با وجود داشتن منابع گسترده انرژی، با مشکل نبود آب بهداشتی روبروست. مردم این روستاها پس از بارها پیگیری قانونی مطالبات خود، چند روز قبل در یک تجمع غیرقانونی معترض شرایط خود شدند.

83 روستای غیزانیه آب شرب ندارد ، اعزام هیاتی از مجلس به خوزستان

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس یازدهم در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، مسائل مردم غیزانیه را تنها منحصر به یک روستا ندانست و اعلام نمود: 800 روستا در استان خوزستان مشکل آب شرب بهداشتی و پایدار دارند. در بخش غیزانیه 83 روستا فاقد آب شرب بهداشتی هستند و با تانکر آب رسانی می شوند.

یوسفی یکی از دلایل اصلی کمبود آب این مناطق را پروژه ­های انتقال آب اعلام کرد و گفت: حجم برداشت از سر شاخه رودخانه­ های خوزستان زیاد شده و این آب صرف کشاورزی استان­های مرکزی کشور می­شود. این در حالی است که مردم استان ما با وجود هفت سد مشکل آب آشامیدنی دارند.

نماینده اهواز اقدامات مجلس در این زمینه را اینگونه توضیح داد: ما به وسیله وزارت نیرو پیگیری کردیم و با توجه به اینکه

بیشتر بخوانید:

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی فوری و حل مشکل آب آشامیدنی در بعضی مناطق اهواز

هنوز مجلس به طور رسمی آغاز به کار نکرده است، به معاون وزیر به صورت غیر رسمی تذکر دادیم. همچنین به همراهی جمعی از نمایندگان مشهد و تهران برای بازدید مناطق خواهیم رفت.

شهردار سابق منطقه 3 اهواز شرکت نفت را یکی از مسئولین این مسائل خواند و اعلام کرد: در قانون داریم که شرکت نفت باید حق آلایندگی را صرف رشد و بادانی آن منطقه کند. این غیر از مسئولیت اجتماعی است که انجام نمیشود.

وی با تاکید بر ناکارامدی مدیران استان و شرکت آب و فاضلاب گفت: در زمینه تخصیص اعتبارات باید کار ویژه ای انجام پذیرد. البته تا زمانی که در مدیریت تغییر نداشته باشیم مسائل حل نمی­ شوند.

نماینده اهواز در رابطه با احتمال استیضاح وزیر نیرو اضافه نمود: در حال حاضر برنامه ای برای سوال و استیضاح نداریم و باتوجه به اینکه تمام تذکرات داده شده، ما آماده هر گونه همکاری با وزارتخانه هستیم و امیدوارم در این موضوع ورود مناسبی داشته باشند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3392

به "83 روستای غیزانیه آب شرب ندارد ، اعزام هیاتی از مجلس به خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "83 روستای غیزانیه آب شرب ندارد ، اعزام هیاتی از مجلس به خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید