سازمان ملل: یمنی ها از روی فقر به گدایی، کار و ازدواج بچه ها رو آورده اند

به گزارش آریا بلاگ، آژانس پناهندگان سازمان ملل امروز سه شنبه گفت، فعالیت هایش در یمن با توجه به تداوم شیوع کروناویروس در این کشور جنگ زده نزدیک به شرایط فروپاشی بالقوه قرار گرفته و تعداد هر چه بیشتری از خانواده های یمنی رو به گدایی، کار بچه ها و ازدواج بچه ها از روی فقر آورده اند.

سازمان ملل: یمنی ها از روی فقر به گدایی، کار و ازدواج بچه ها رو آورده اند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود هشتاد درصد از مردم دچار سوتغذیه در یمن متکی به دریافت کمک های انسان محبت آمیز هستند و بحران فقر و گرسنگی در این کشور حتی قبل از آغاز شیوع کروناویروس یکی از بزرگترین بحران های انسانی جهان به شمار آمده است.

چارلی یاکسلی، سخنگوی کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل در یک گقتگوی اینترنتی گفت: ما در حال رسیدن به نقطه فروپاشی بالقوه برنامه هایمان هستیم و چنانچه به زودی بودجه بیشتری دریافت نکنیم بسکمک از برنامه های ما به ویژه برنامه های مربوط به کمک های مالی ما به یمنی های آواره شده مجبور به توقف خواهند بود.

او ادامه داد: ما شاهد این هستیم که تعداد هر چه بیشتری از خانواده های یمنی در حال رو آوردن به اقدامات زیانباری برای تطبیق پیدا کردن با شرایط نظیر گدایی، کار بچه ها و مزدوج کردن بچه هاشان هستند تا بتوانند زنده بمانند.

به گفته وی، آژانس پناهندگان سازمان ملل برنامه هایی برای اعطای کمک های نقدی به حدود یک میلیون یمنی دارد که در داخل کشورشان آواره شده اند و برای تهیه غذا، دارو و سرپناه به پول نیاز دارند.

همچنین دفتر هماهنگی امور انسانمحبت آمیز سازمان ملل نیز امروز گفت، حدود 15 درصد از اعتبارات ضروری مربوط به برنامه 3.38 میلیارد دلاری موسوم به برنامه پاسخ انسانی به یمن 2020 را دریافت کرده و آمریکا بیشترین تامین کننده این اعتبارات بوده است.

الیزابت بیرس، سخنگوی برنامه جهانی غذا نیز در همین ملاقات اینترنتی اظهار کرد: شرایط انسانی در یمن ممکن است با تداوم تهدید کروناویروس علیه جمعیتی که در اثر سالها جنگ در یمن تضعیف شده، از کنترل خارج شود. و همه گیری کروناویروس واردات مواد غذایی را تهدید کرده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3377

به "سازمان ملل: یمنی ها از روی فقر به گدایی، کار و ازدواج بچه ها رو آورده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: یمنی ها از روی فقر به گدایی، کار و ازدواج بچه ها رو آورده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید