رشد کم جان ارزش سهام عدالت

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سهام عدالت در سرانجام هفته اول اسفند ماه تفاوت چندانی با هفته گذشته خود نداشت. همچنین شاخص کل بورس کمتر از یک درصد رشد داشت در سطح یک میلیون و 288 هزار واحدی به کار خود سرانجام دارد.

رشد کم جان ارزش سهام عدالت

سهام عدالت در پایان هفته چهارم بهمن ماه تفاوت چندانی با هفته گذشته خود نداشت. همچنین شاخص کل بورس کمتر از یک درصد افت داشت در سطح یک میلیون و 282 هزار واحدی به کار خود پایان دارد.

ارزش سبد 532 هزار تومانی در پایان این هفته یعنی 4 اسفند ماه به 12 میلیون و 170 هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت 12 میلیون و 54 هزار تومان ایستاد.

ارزش سبد یک میلیونی نیز در پایان این هفته به 22 میلیون و 926 هزار تومان رسید. ارزش این سبد در هفته گذشته برابر با 22 میلیون و 706 هزار تومان بود.

همچنین ارزش سبد 492 هزار تومانی طی روز چهارشنبه و آخرین روز معاملاتی این هفته، به 11 میلیون و 104 هزار تومان رسید. این ازرش در هفته قبل معادل 11 میلیون و 281 هزار تومان بود.

ارزش 60درصد قابل فروش سبد 532هزار تومانی سهام عدالت به 7 میلیون و 302 هزار تومان رسید.

جاماندگان سهام عدالت می گیرند؟

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون مالی مجلس می گوید: بنده با رییس جمهور صحبت کردم و وی موافقت کلی خود را با معین تکلیف جاماندگان سهام عدالت بیان نمود.

وی توضیح می دهد: حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد باید معین تکلیف شوند. همچنین افراد تحت پوشش دستگاه های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند، باید حتماً از این سهام برخوردار شوند. حدود 20 میلیون نفر از افراد جامعه که واجد شرایط هستند، به هر دلیلی جامانده اند و باید معین تکلیف شوند.

پورابراهیمی، 14 شهریورماه امسال، از موافقت رییس جمهوری برای معین تکلیف این سهام برای جاماندگان تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه اطلاع داده بود. در حالی که پورابراهیمی از موافقت دولت با طرح اختصاص سهام به جاماندگان و تصویب آن ظرف دو هفته خبر داد، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون مالی مجلس، احتمال بایگانی شدن طرح جاماندگان این سهام را مطرح کرد. درواقع در پی این اظهارات ضد و نقیض اعضای کمیسیون مالی مجلس بود که بسیاری از جاماندگان سهام عدالت، با سردرگمی روبرو شدند.

موضوع سهام عدالت همچنان با ابهاماتی همراه است که مسئولان، به ویژه رییس کمیسیون مالی مجلس در مورد این ابهامات، شفاف سازی نمی کنند. این موضوع، احتمال به تعویق افتادن طرح جاماندگان این سهام را افزایش می دهد.

یکی از اصلی ترین ابهامات، به محل تامین منابع برای اختصاص سهام به جاماندگان باز می گردد. با وجود اینکه پورابراهیمی از پذیرفتن بار مالی این طرح از طریق دولت اطلاع داده است. اما مسئولان دولت قبل بارها اعلام کرده بودند که منابعی برای تامین سهام عدالت جاماندگان وجود ندارد و دولت فعلی نیز، هنوز منابع این طرح را اعلام نکرده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9445

به "رشد کم جان ارزش سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد کم جان ارزش سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید