خبرنگاران تظاهرات خیابانی اسپانیا به خشونت کشیده شد

به گزارش آریا بلاگ، تهران - خبرنگاران - تظاهرکنندگان خشمگین اسپانیایی برای پنجمین شب پیاپی، در اعتراض به بازداشت یک خواننده به اتهام تبلیغ تروریسم و توهین به خاندان سلطنتی اسپانیا، کانتینرها را به آتش کشیده و شیشه های فروشگاه ها را در بارسلون مرکز استان کاتالونیا شکستند.

خبرنگاران تظاهرات خیابانی اسپانیا به خشونت کشیده شد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از خبرگزاری رویترز؛ محکوم شدن پابلو هسل به 9 ماه زندان برای اجرای ترانه های ضدحکومتی، موجب برانگیخته شدن بحث هایی در باره وجود آزادی بیان در اسپانیا و همچنین اعتراض هایی شد که گاهی به خشونت کشیده می گردد.

به گفته یک مامور پلیس کاتالونیا؛ حدود 6 هزار تظاهرکننده معترض، پرتابه ها و اشیایی به سوی ماموران پلیس پرتاب کردند که گلوله های ضدشورش برای پراکنده کردن جمعیت شلیک نموده بودند.

تظاهرکنندگان به فروشگاه های گران ترین مرکز خرید بارسلون مرکز استان کاتالونیا حمله کردند.

پلیس کاتالونیا گفت که 9 تن دستگیر شده اند که بعضی به اتهام غارت فروشگاه ها بوده و سه نفر آنها زیر سن قانونی هستند و 9 تن دیگر زخمی شده اند که 2 تن از آنها به بیمارستان انتقال یافته اند.

در حالی که تظاهرات در مادرید مسالمت جویانه بود، اما پلیس در شهرهای شمالی پامپلونا و لیدا به تظاهرکنندگان حمله کرد.

خاویر باردم هنرپیشه برنده جایزه اسکار در میان هنرمندان، ورزشکاران و سیاستمدارانی بود که خواهان تغییراتی در قانون مربوط به آزادی بیان در اسپانیا شده اند.

دولت اسپانیا چند روز پیش گفت که مجازات زندان را از جرائم مرتبط با آزادی بیان حذف خواهد نمود.

رهبر حزب چپ اسپانیا با ملحق شدن به رهبران احزاب فرانسوی و ایتالیایی، خواهان خروج این کشور از اتحادیه اروپا شد؛ پدیده ای که بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به نظر می رسد درحال رواج یافتن است و در اسپانیا، واژه ای به نام اسپگزیت رایج شده است.

لوئیز کارلو نوگوس رهبر حزب سوموس ایسپان SOMOS Espan با ملحق شدن به رهبران فریگزیت(خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) و ایتالگزیت (خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا) و نمایندگان سابق حزب برگزیت به کارزار قاره ای برای خروج از اتحادیه اروپا پیوسته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6221

به "خبرنگاران تظاهرات خیابانی اسپانیا به خشونت کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تظاهرات خیابانی اسپانیا به خشونت کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید