حجم ذخیره آب سدهای مشهد به 8 درصد رسید

به گزارش آریا بلاگ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حجم ذخیره آب سدهای مشهد به کمترین حجم خود رسید و هم اینک فقط هشت درصد از حجم ذخیره سدها آب دارد.

حجم ذخیره آب سدهای مشهد به 8 درصد رسید

به گزارش خبرنگاران، علیرضا طاهری اضافه کرد: سدهای تامین نماینده آب مشهد شامل طرق، ارداک، دوستی و کارده است.

وی اعلام کرد: حجم آب سدهای استان خراسان رضوی در مدت مشابه پارسال 21 درصد بود که هم اینک این اندازه حدود 70 درصد کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: بارشها از مهمترین عوامل تامین نماینده آب سدها هستند، اما در سال آبی جاری از مهر 1401 تا کنون اندازه بارندگی در این کلانشهر 77 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 53 درصد کاهش دارد.

طاهری گفت: با توجه به اجرای طرحهای اضطراری تامین آب مشهد و همراهی مردم در مدیریت مصرف، تا به امروز بدون مشکل از تنش آبی گذر نموده ایم اما شرایط همچنان حاد است و زائران و مجاوران باید نسبت به مدیریت مصرف حساس باشند و از مصارف غیر ضروری خودداری نمایند.

98 درصد پهنه شهرستان مشهد در شرایط خشکسالی شدید و 60 درصد از این مساحت در شرایط خشکسالی بسیار شدید است.

خراسان رضوی دارای 32 سد فعال است که در شهرستانهای تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان قرار دارند.

هم اکنون از مجموع 37 دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار گرفته است و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین دلیل بحرانی شدن شرایط دشت های استان عنوان شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 13269

به "حجم ذخیره آب سدهای مشهد به 8 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم ذخیره آب سدهای مشهد به 8 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید