سال جاری به جای آش و شله زرد، ماسک نذری توزیع کنید

به گزارش آریا بلاگ، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا از مردم خواست در ماه محرم سال جاری به جای نذری های متداول مانند آش، شله زرد و... ماسک نذری توزیع نمایند و به افراد مختلف ماسک بدهند.

سال جاری به جای آش و شله زرد، ماسک نذری توزیع کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: ما هرچه داریم از محرم و صفر است، اگر محرم نباشد اصلا ما هم نیستیم، همگی باید در این عزا شرکت کنیم، اما محرم سال جاری مانند گذشته نیست و به خاطر شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوت است و باید نکاتی را درباره آن مدنظر داشته باشیم.

به گفته وی هر عاملی که منجر به ایجاد تجمع گردد، گردش ویروس کرونا را در جامعه تسهیل می نماید و موجب افزایش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان و اشغال تخت های ویژه و مرگ ومیر می گردد: از مردم می خواهیم مسائل بهداشتی و به ویژه فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمایند و محرم سال جاری هر خانه یک حسینیه باشد و به وسیله رادیو و تلویزیون و رعایت مسائل بهداشتی و روش هایی که باعث انتقال بیماری نگردد، عزاداری امام حسین (ع) را انجام دهند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به نذورات مختلفی که بعضی افراد در این ماه پخش می نمایند، اضافه نمود: از مردم می خواهیم به جای نذری های متداولی مانند آش و شله زرد و... ماسک نذر نمایند و به افراد مختلف ماسک بدهند. اکنون اگر کسی می خواهد ثواب کند بهتر است به ایستگاه های مترو برود و به هرکسی که یک بلیت مترو خرید یک ماسک رایگان بدهد.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: دسته های عزارداری خیابانی هم در این شرایط کرونا توصیه نمی گردد؛ چراکه فاصله گذاری اجتماعی در این نوع اجتماع رعایت نمی گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4049

به "سال جاری به جای آش و شله زرد، ماسک نذری توزیع کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری به جای آش و شله زرد، ماسک نذری توزیع کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید