آیا ممنوعیت های سفر تغییر کرده اند؟

به گزارش آریا بلاگ، ایسنا/ بدنبال خبر و گزارشات بدست رسیده، این پرسش مطرح می گردد که آیا ممنوعیت های سفر تغییر کرده اند؟

آیا ممنوعیت های سفر تغییر کرده اند؟

قضیه چیست؟

سخنگوی ناجا گفت سفر با خودرو شخصی بطور میانگین 30 درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است. طبق گزارش های نیروی انتظامی، در جمعه برفی پنجم دی 27 هزار و 117 خودرو به مبدأ خود برگشت داده شده و از سفر آنها جلوگیری شده است. همچنین، 45 هزار و 325 پیامک برای رانندگانی که به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا توجه نکرده اند، فرستاده شده و 53 هزار و 39 راننده هم تذکر شفاهی گرفته اند. در همان یک روز 14 هزار و 72 خودرو در مناطق نارنجی جریمه شده اند.

در حال حاضر، طرح محدودیت تردد بین مراکز استان ها و جریمه خودروها با ورود به زمستان تمدید شده است، یعنی همچنان سفر با خودرو شخصی محدود بوده و مشمول جریمه می شود. مبلغ جریمه طبق آخرین اعلام قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا، در شهرهای نارنجی و زرد تا 500 هزار تومان معین شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز با این تغییرات، درباره آخرین شرایط محدودیت های اعمال شده برای ترددهای بین شهری گفت: در شهرهای گروه زرد ورود خودروها با پلاک غیربومی و خروج خودروها با پلاک غیربومی با یک استثنا بدون مانع است. استثنای تردد در شهرهای زرد مربوط به خودروهایی است که پلاک بومی شهرهای گروه نارنجی را دارند. این پلاک ها مجاز به تردد در هیچ یک از شهرهای کشور نیستند. بعنوان مثال اگر خودرویی دارای پلاک متعلق به شهری با شرایط نارنجی باشد، نه اجازه خروج از آن شهر را دارد و نه اجازه ورود به شهر دیگر و بدیهی است که در صورت مشاهده چنین خودروهایی، دوربین ها و ماموران نسبت به اعمال قانون اقدام خواهند کرد.

محدودیت برای سفرهای گروهی و با وسایل نقلیه عمومی نیز همانند گذشته است و طبق آخرین مصوبه کمیته عالی نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا، وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، قطار، هواپیما و اتوبوس های دریایی همچنان باید با 60 درصد ظرفیت مسافر بپذیرند و از پذیرش مسافران مبتلا به ویروس کرونا خودداری کنند.

با نزدیک شدن تعطیلات ایام فاطمیه، این کمیته تبلیغ سفر را نیز ممنوع کرده است. اگرچه هیچ دستور مصوبی در رابطه با ممنوعیت اجرای تور توسط آژانس های مسافرتی وجود ندارد، اما تبلیغ سفر و تور با وجود این مصوبه حتی برای تعطیلات نوروز، ممنوع شده است.

در مصوبه کمیته عالی نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا آمد که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سایر ارگان ها و سازمان های ذیربط مدیریت اطلاع رسانی و نظارت مناسب سفرها را به خصوص در ایام فاطمیه، عید نوروز و سایر مناسبت ها و تعطیلات پیش رو به عهده گیرد و از تبلیغات و مشوق های افزایش سفر نظیر بلیت و تورهای تخفیف دار و امثال آن جلوگیری شود.

از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواسته شده تا اقدامات لازم برای اتصال به سامانه ماسک وزارت بهداشت برای ممانعت از ورود افراد مبتلا به بیماری کووید- 19 به مناطق اقامتی و گردشگری را انجام دهد. به گفته آژانس های مسافرتی و مراکز اقامتی، این دسترسی تا کنون وجود نداشته و شناسایی افراد مبتلا به کرونا هنگام فروش بلیت و تور و همچنین پذیرش مسافر در هتل و سایر مراکز اقامتی تا به حال انجام نشده است.

این کمیته از وزارت راه و شهرسازی نیز خواسته نظارت لازم را بر ظرفیت مسافرگیری اتوبوس های بین شهری مطابق پروتکل های وزارت بهداشت داشته باشد و تدابیر لازم را برای ایجاد تهویه مناسب در اتوبوس ها اتخاذ کند. مقرر شده تا وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کنترل سلامت مسافران از نظر ابتلا به بیماری کووید- 19 هنگام صدور بلیت، هنگام سوار شدن مسافران نیز سلامت آنان را به صورت الکترونیکی کنترل کند.

تذکر نسبت به اجرای نادرست مصوبه ستاد ملی کرونا درحالی به وزارت راه داده شده که اعتراضهای مردمی نسبت به رعایت نشدن این پروتکل های بهداشتی در اتوبوس های بین جاده ای و هواپیماها بارها منعکس شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5641

به "آیا ممنوعیت های سفر تغییر کرده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ممنوعیت های سفر تغییر کرده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید