80 درصد قربانیان تروریسم، مسلمانان هستند

به گزارش آریا بلاگ، رئیس جمهور فرانسه که اظهارات اسلام ستیزانه اش چندی پیش با مخالفت های گسترده روبه رو شد در مصاحبه ای جدید اعتراف کرد بیش از 80 درصد قربانیان تروریسم را مسلمانان تشکیل می دهند.

80 درصد قربانیان تروریسم، مسلمانان هستند

به گزارش خبرنگاران از تسنیم، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای که امروز دوشنبه منتشر شده توضیح داد که بیش از 80 درصد قربانیان تروریسم اسلام گرا-به زعم او- را مسلمانان تشکیل می دهند. او تأکید کرده که به خاطر داشتن این موضوع برای مبارزه با تروریسم اهمیت دارد.

رئیس جمهور فرانسه گفت: برای مبارزه با تروریسم که به همه ما لطمه زده، نباید فراموش کنیم همان طور که طی روزهای گذشته بار دیگر در موزامبیک شاهد بوده ایم بیش از 80 درصد قربانیان تروریسم اسلام گرا از دنیا اسلام هستند. او در توضیح درباره منظور خود از واژه اسلام گرا گفت که هدفش از به کار بردن این واژه، اشاره به نوعی ایدئولوژی است که دین اسلام را تحریف کرده است.

مکرون گفت: همان طور که شما اشاره کرده اید، سال 2020 آبستن بحران های مختلف بوده. به طور معین می توان به بیماری همه گیر کووید 19 و علاوه بر آن تروریسم اشاره کرد. تروریسم طی ماه های گذشته در سراسر اروپا و آفریقا با قدرت بازگشته است. من به این نوع تروریسم، اسلام گرا می گویم که هدف از آن نوعی ایدئولوژی است که یک مذهب را تحریف کرده است.

چندی پیش اقدام تکراری نشریه شارلی ابدو فرانسه در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خشم جامعه مسلمانان سراسر دنیا را برانگیخت.

مکرون از این اقدام نشریه فرانسوی با عنوان آزادی بیان دفاع کرد. موضع گیری امانوئل مکرون خشم مسلمانان فرانسه را دوچندان کرد.

با این حال، پس از شدت دریافت نقدها و برپایی تظارات در کشورهای اسلامی علیه رئیس جمهور فرانسه، مکرون در گفتگو با شبکه الجزیره ضمن عقب نشینی از موضع پیشین خود، گفت: به نظر من منشأ عکس العمل ها (به این موضوع) دروغ، تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتورها را تأیید می کنم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5158

به "80 درصد قربانیان تروریسم، مسلمانان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد قربانیان تروریسم، مسلمانان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید