گروه بندی مدارس برای آموزش ترکیبی، حضوری و مجازی دانش آموزان در اصفهان

به گزارش آریا بلاگ، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص گروه بندی مدارس برای آموزش ترکیبی، حضوری و مجازی دانش آموزان توضیحاتی را ارائه کرد.

گروه بندی مدارس برای آموزش ترکیبی، حضوری و مجازی دانش آموزان در اصفهان

به گزارش از ، محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همه ما در این مدت به این نتیجه رسیدیم که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود، اما تحقق سلامت دانش آموزان هم حق دانش آموزان است و این مسأله در کنار آموزش، باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: باتوجه به واکسیناسیون گسترده در کشور و کاهش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از شیوع کرونا، باید تبلیغات را برای ادامه این فرایند انجام دهیم تا بتوانیم زمینه های آموزش حضوری را مهیا کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: قرار نیست که خانواده ها را یک مرتبه دچار نگرانی کنیم که خود یک التهاب به جامعه منتقل کند؛ قسمت هایی در مهرماه، قسمت هایی در نیمه اول آبان و به مرور تا آغاز آذر، همه دانش آموزان را به صورت ترکیبی در مدارس خواهیم داشت که این مسأله باید در کنار اقناع سازی خانواده ها انجام شود.

ناظم زاده گفت: مهم ترین اهدافی که در دستورالعمل های ما تعریف شده، رعایت سلامت دانش آموزان، عدالت آموزشی و لزوم اعتمادسازی خانواده ها بوده و تصمیمات بر اقتضای هر مدرسه و باتوجه به شرایط موجود گرفته می شود.

معاون متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان ادامه داد: راهبرد های سه گانه ای برای فعالیت حضوری، غیرحضوری و ترکیبی معرفی شده است که در مدارس روستایی و عشایری، آغاز بازگشایی مدارس به صورت حضوری از ابتدای مهر است و به صورت رسمی و قانونی این اختیار داده شده که در منطقه ها کم جمعیت و کم امکانات، برنامه ها به صورت حضوری آغاز شوند.

وی شرح داد: یکی دیگر از سیاست های پیش بینی شده، استمرار آموزش های تلویزیونی و شبکه مجازی شاد است تا در طول آموزش های مجازی و ترکیبی، به دانش آموزان کمک بیشتری کند. ضمن اینکه همه دانش آموزان باید در شبکه شاد احراز هویت شوند.

ناظم زاده افزود: سیاست بعدی گروه بندی دانش آموزان است که باعث حضور کمتر دانش آموزان در مدرسه می شود و معلمان هم به تعداد ساعات موظف خود فقط باید آموزش دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مابقی این آموزش ها در پی گروه بندی ها، باید از طریق تلویزیون، درس نامه ها و ... به دانش آموز رسانده شود.

وی اضافه کرد: مدارس باید بر اساس دستورالعمل های بهداشتی آمادگی ارائه آموزش حضوری را اعلام کنند که این اعلام باید به تأیید ادارات مربوطه هم برسد؛ همین طور کادر اجرایی مدرسه باید از روز سوم مهرماه همیشه در مدرسه حضور داشته باشند؛ تعداد دانش آموزان در هر کلاس، نباید بیش از 18 نفر باشند و کلاس های بالای 30 متر با کمتر از 15 دانش آموز، می توانند به صورت حضوری برگزار شوند.

ناظم زاده تاکید کرد: باتوجه به کارگاه های بزرگ هنرستانی و آمار کم دانش آموزان تا سقف 17 نفر، در این محیط ها رعایت شیوه نامه ها مشکل خاصی نخواهند داشت و دومین گروهی که از سوم مهرماه به صورت حضوری کار می کنند، کارگاه های هنرستان ها هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در طول مهرماه مدارس باید رصد شده و شرایط آن ها اعلام شوند تا در آبان ماه، مدارس به صورت حضوری بازگشایی شوند؛ به غیر از مدارس عشایری و کارگاه های، گروه دوم مدارس با جمعیت کمتر از 300 نفر هستند که باید پس از خودارزیابی، آمادگی خود را برای اجرای آموزش های حضوری از اول آبان ماه باتوجه به شیوه نامه ها اعلام کنند و این مدارس برای کلاس های بالای 15 نفر، باید گروه بندی دانش آموزان را انجام دهند.

ناظم زاده گفت: گروه سوم مدارس بالای 300 نفر هستند که حتماً باید کلاس های خود را گروه بندی کرده و این گونه مدارس ممکن است که با تأخیر 15 روزه کار خود را آغاز کنند، اما باید در نیمه دوم آبان ماه، کار آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

ص

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8048

به "گروه بندی مدارس برای آموزش ترکیبی، حضوری و مجازی دانش آموزان در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه بندی مدارس برای آموزش ترکیبی، حضوری و مجازی دانش آموزان در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید