کمک های اولیه در خونریزی از دهان

به گزارش آریا بلاگ، بریدگی های زبان ، لب ها یا پوشش داخلی دهان ، از آسیب های جزیی تا جراحات جدی تر متغیر هستند. به طور معمول علت این آسیب ها خود دندان ها یا کشیدن آنها است . خونریزی از دهان می تواند شدید و نگران کننده باشد. به علاوه ، خطر استنشاق خون به داخل ریه ها و بروز مسائل تنفسی هم وجود دارد.

کمک های اولیه در خونریزی از دهان

کمک های اولیه در خونریزی از دهان

بریدگی های زبان ، لب ها یا پوشش داخلی دهان ، از آسیب های جزیی تا جراحات جدی تر متغیر هستند. به طور معمول علت این آسیب ها خود دندان ها یا کشیدن آنها است . خونریزی از دهان می تواند شدید و نگران کننده باشد. به علاوه ، خطر استنشاق خون به داخل ریه ها و بروز مسائل تنفسی هم وجود دارد.

3 توصیه مهم

1) از مصدوم بخواهید که بنشیند و سر خود را جلو بیاورد و مختصری به سمت قسمت آسیب دیده خم کند تا امکان تخلیه خون از دهان فراهم شود.

2) در صورت امکان دستکش یکبار مصرف بپوشید. یک لایه پوششی گازدار روی زخم قرار دهید. از مصدوم بخواهید که این پوشش را بین شست و انگشتان خود فشرده ، به مدت 10 دقیقه روی زخم فشار دهد.

3) اگر خونریزی ادامه پیداکرد، پوشش زخم را عوض کنید. به مصدوم بگویید که اجازه دهد خون ، قطره قطره از دهان او خارج شود؛ بلع خون می تواند سبب استفراغ شود. به او توصیه کنید که به مدت 12 ساعت از خوردن نوشیدنی های داغ پرهیز کند.

یک مورد خاص

خونریزی از حفره دندانی: برای مهار خونریزی از حفره دندانی ، یک لایه پوششی گازدار ضخیم در داخل حفره دندانی قرار دهید تا مانع از رسیدن دندان ها به هم شوید و به او بگویید که با فشار دندان ها، این لایه را نگه دارد.

احتیاط

اگر وسعت زخم زیاد است یاخونریزی بیش از 30 دقیقه طول کشیده و یا دوباره شروع شده است ، به یک پزشک یا دندانپزشک مراجعه کنید. از شستن دهان خودداری کنید چون این کار می تواند به کنده شدن لخته ها منجر شود.

منبع:www.salamat.com

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: راسخون
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8008

به "کمک های اولیه در خونریزی از دهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک های اولیه در خونریزی از دهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید