پیغام فارسی آموزان صرب به مردم ایران

به گزارش آریا بلاگ، دانشجویان زبان فارسی در صربستان در پیامی تصویری سال نو را به مردم ایران تبریک گفتند و با ابراز همدردی با ایرانی ها در مقابله با ویروس کرونا اظهار کردند: باید قوی باشیم. ما همه با هم کرونا را شکست می دهیم.

پیغام فارسی آموزان صرب به مردم ایران

به گزارش خبرنگاران، دولت صربستان برای مقابله با کرونا، با اعلام شرایط فوق العاده مقررات ویژه و سختی را به اجرا گذاشته که از جمله آن ها این موارد است: تعطیلی تمامی مدرسه ها و دانشگاه ها تا خاتمه سال تحصیلی، تعطیلی کلیه مراکز خرید، مراکز ورزشی و اعمال محدودیت اجتماعات به دو نفر، وضع منع رفت و آمد با نظارت و دخالت نیروهای نظامی از ساعت 5 عصر تا 5 صبح و در روزهای تعطیل به طور کامل به مدت 48 ساعت. تخطی از مقررات با جریمه اقتصادی و زندان تا سه سال همراه است.

تا کنون 2666 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد 65 نفر جان خود را از دست داده اند.

دولت صربستان در اقدامی برای اعلام همبستگی با ملت ایران در روزهای هشتم و نهم فروردین، نمادهای اصلی شهر بلگراد از جمله ساختمان مجلس، پل ها و ساختمان های بلند را با پرچم ایران نورپردازی کرد. این ایده برای سایر کشورها از جمله چین، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا نیز به اجرا درآمده بود.

کلیپ تبریک سال نو توسط فارسی آموزان صرب و همدردی در مقابله با ویروس کرونا توسط مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد تهیه شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2904

به "پیغام فارسی آموزان صرب به مردم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام فارسی آموزان صرب به مردم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید