پروژه جزیره بدون کووید برای احیای گردشگری در ایتالیا کلید خورد

به گزارش آریا بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پروژه جزیره بدون کووید برای احیای گردشگری در ایتالیا کلید خورد.

پروژه جزیره بدون کووید برای احیای گردشگری در ایتالیا کلید خورد

مهدی عباسی، کارشناس گردشگری با مرور تجربه کشورها برای رونق گردشگری در دوران کرونا از پروژه جزیره بدون کووید که برای گگرددن جزایر کوچک به روی گردشگران به صورت ایمن شروع شد، اطلاع داد و گفت: هدف این پروژه، واکسیناسیون ساکنان این جزایر و در نتیجه نجات گردشگری است. پروچیدا اولین جزیره ایتالیا است که تقریبا تمام ساکنان آن علیه کرونا واکسینه شده اند.

به گفته او، 92 درصد از جمعیت بالای 18 سال که در جزیره پروچیدا واقع در خارج از شهر ناپل زندگی می نمایند، در جریان این پروژه واکسینه شده اند. ساکنان این جزیره با جمعیت تقریبی 10 هزار نفر اکثرا با جانسون و جانسون تک دوز واکسینه شده اند.

جزیره پروچیدا جایی که بخشی از فیلم ایل پستینو در سال 1994 فیلمبرداری شد، به عنوان پایتخت فرهنگی ایتالیا در سال 2022 انتخاب شده است. مقامات ایتالیا امید دارند واکسیناسیون ساکنان جزیره تأثیر مثبتی در این فصل گردشگری و رویدادهای پایتخت فرهنگی داشته باشد.

رسانه های ایتالیا همچنین گزارش نموده اند جزیره ایسچیا با حدود 20 هزار نفر جمعیت مقصد بعدی در کمپین جزیره بدون کووید است.

عباسی گفت: در سراسر ایتالیا گروه های اولویت دار به ویژه گروه های سنی در کمپین واکسیناسیون تعیین شده اند. اقدام برای واکسیناسیون ساکنان جزایر توریستی قبل از تکمیل واکسیناسیون گروه های سنی اولویت دار در سراسر ایتالیا باعث بروز واکنش های تندی شده است. هرچند درخواست شهرداران جزایر برای پروژه جزیره بدون کوید برای نجات فصل گردشگری مورد حمایت وزیر گردشگری ایتالیا قرار گرفته است. با این حال ساکنان شهرهای سرزمین اصلی که منبع نخست تأمین معیشت آنها گردشگری است، به این طرح اعتراض نموده اند که اولویت بندی این جزایر تبعیض آمیز است.

ماسیمیلیانو فدریگا، رئیس اتحادیه مقامات منطقه ای ایتالیا با اعمال قوانین متضاد در سراسر این کشور مخالفت نموده و گفته است: ما باید به همه شهروندان نشان دهیم که در برابر دشواری های کرونا عدالت وجود دارد و نباید تبعیض قائل شویم.

استفانو بوناچینی، رئیس یگی از مناطق ایتالیا نیز با انتقاد از اینکه امتیاز دادن به بعضی از مقاصد گردشگری به دیگران آسیب می رساند، گفت: دولت ابتدا باید روی گذرنامه واکسیناسیون کار کند که قوانین برابر برای همه در سراسر اروپا اعمال می گردد.

دینو آمبروسینو، شهردار پروچیدا نیز گفت که این جزیره و موارد دیگر نه تنها به دلایل گردشگری، بلکه به دلیل کمبود سیستم های بهداشتی به یاری احتیاج دارند. ساکنان پروچیدا بیشتر از کسانی که در سرزمین اصلی در این اپیدمی زندگی می نمایند در معرض خطر هستند. به عنوان مثال در صورت احتیاج به یک واکنش شدید باید یک قایق آمبولانس به جزیره آورده گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7183

به "پروژه جزیره بدون کووید برای احیای گردشگری در ایتالیا کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه جزیره بدون کووید برای احیای گردشگری در ایتالیا کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید