ونزوئلا: رسیدن نفتکش های ایرانی نقطه عطفی برای حاکمیت و استقلال است

به گزارش آریا بلاگ، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل تاکید نمود رسیدن اولین نفتکش ایرانی به آب های بولیواری نقطه عطفی در مبارزه برای حاکمیت، استقلال و صلح است.

ونزوئلا: رسیدن نفتکش های ایرانی نقطه عطفی برای حاکمیت و استقلال است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ساموئل مونکادا، نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل در صحفه توئیتری خود نوشت: رسیدن بنزین ایرانیان برای مردم ونزوئلا نقطه عطفی در مبارزه برای حاکمیت، استقلال و صلح است. ترامپ و نوکران او به حمله نظامی علیه این تانکر ها در بحبوحه اپیدمی کرونا فکر می نمایند. اما کارشناسان او چیز دیگری را توصیه می نمایند.

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های ونزوئلا نفتکش ایرانی فورچون با اسکورت نیروی دریایی ونزوئلا در حال عزیمت به سواحل این کشور است و ساعاتی دیگر در بندر پهلو خواهد گرفت.

مونکادا روز آدینه گفت، کشورش آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد را از تهدید واشنگتن برای استفاده از زور نظامی علیه کشتی های حامل بنزین ایران آگاه نموده است.

نماینده ونزوئلا گفت: امروز ما شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل را از تهدید ایالات متحده برای استفاده قریب الوقوع از زور نظامی علیه کشتی های حامل بنزین ایران آگاه نموده ایم.

مونکادا گفته چنین اقدامی به موجب قوانین بین المللی اقدام جنگی خواهد بود.

خبرگزاری رویترز روز آدینه بر اساس داده های استخراج شده از پایگاه اینترنتی مؤسسه رفینیتیو -که در زمینه داده های تجاری - اقتصادی و جهتیابی کشتی های تجاری فعال است - گزارش داد که انتظار می رود نفتکش های ایرانی که اکنون در جهت ونزوئلا هستند تا روز یکشنبه وارد آب های این کشور شوند.

طی روز های اخیر زمزمه هایی درباره احتمال توقیف 5 فروند نفتکش ایرانی که به درخواست دولت ونزوئلا برای تحویل سوخت راهی این کشور هستند، در رسانه های غربی مطرح شده است، اما تا به امروز هیچ مقام آمریکایی مستقیماً در این خصوص اظهارنظر ننموده است.

در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر افزایش حضور شناور های آمریکایی در دریای کارائیب، وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه ای به آنتونی گوترش درباره تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با نیت مداخله و ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران هشدار داده اند که هرگونه مزاحمتی برای نفتکش های ایرانی با واکنش شدید و مقابله به مثل از سوی ایران روبرو خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3362

به "ونزوئلا: رسیدن نفتکش های ایرانی نقطه عطفی برای حاکمیت و استقلال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا: رسیدن نفتکش های ایرانی نقطه عطفی برای حاکمیت و استقلال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید