وزیر صنعت با عرضه تمامی محصولات خودرو در بورس مخالف است

به گزارش آریا بلاگ، عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه هنوز در مورد عرضه خودرو در بورس با وزیرصنعت به توافق نرسیده ایم، گفت:در صورت اجرای طرح، اختلاف قیمت حاشیه بازار و کارخانه 70 تا 80 درصد کاهش می یابد.

وزیر صنعت با عرضه تمامی محصولات خودرو در بورس مخالف است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

علی جدی در پاسخ به این سوال که طرح دولت و مجلس در خصوص خودرو که اخیراً از سوی وزیر صنعت مطرح شده، چه طرحی است، گفت: این طرح همان طرح ساماندهی خودرو سبک است که در کمیسیون صنایع در دست بررسی است که قرار شد با وزارت صمت به یک اتفاق نظری برسیم که بعد برای اجرا، تصویب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: این طرح در صحن کمیسیون صنایع بررسی شده است و دوباره به کارگروه ارجاع داده شد تا اصلاحاتی انجام شود. یکی از مهم ترین مباحثی که قرار شده مورد اصلاح قرار گیرد بحث عرضه خودرو در بورس است چراکه این سیاست هنوز مخالفانی دارد و مقرر شده با انجام اصلاحاتی، طرح نهایی شود.

وی در خصوص اینکه آیا در طرح الزامی برای عرضه تمامی محصولات خودرو در بورس در نظر گرفته خواهد شد یا خیر، شرح داد: هدف ما این است که به صورت الزامی همه محصولات در بورس عرضه شود تا از این طریق شفافیت عرضه خودرو افزایش یابد و انگیزه ای برای تولید بیشتر برای خودروساز ایجاد شود.

جدی اضافه کرد: منتهی وزیر صنعت با نحوه عرضه تمامی محصولات خودرو در بورس یک مقدار مخالف است و هنوز به طور کلی در خصوص عرضه خودرو در بورس با وزیر به توافق نرسیده ایم که البته در حال رایزنی و بررسی هستیم و به زودی به یک اتفاق نظری خواهیم رسید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص تأثیر عرضه خودرو در بورس بر قیمت این محصول، گفت: قطعاً این اقدام، قیمت خودرو را در حاشیه بازار کاهش خواهد داد اما اینکه قیمت حاشیه بازار به قیمت درب کارخانه نزدیک شود، احتمالش کم است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که در صورت تصویب و اجرای طرح، اختلاف قیمت حاشیه بازار با قیمت کارخانه 70 تا 80 درصد کاهش یابد؛ به عنوان مثال اگر اختلاف قیمت خودرویی در بازار با کارخانه 100 میلیون تومان باشد، پیش بینی بر این است که این اختلاف قیمت حداقل 70 تا 80 میلیون تومان کاهش یابد، اما احتمال اینکه این اختلاف قیمت صفر شود، بسیار کم است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5015

به "وزیر صنعت با عرضه تمامی محصولات خودرو در بورس مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صنعت با عرضه تمامی محصولات خودرو در بورس مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید