واکنش طالبان: نقش آمریکا در صلح مشکوک است، اشرف غنی مانع مذاکرات بین الافغانی می گردد

به گزارش آریا بلاگ، طالبان در واکنش به توقف آزادی زندانیان این گروه اظهارداشت که اشرف غنی بار دیگربرای تخریب فرایند صلح و مذاکرات بین الافغانی کوشش می نماید و نقش آمریکا نیز در این فرایند مشکوک است.

واکنش طالبان: نقش آمریکا در صلح مشکوک است، اشرف غنی مانع مذاکرات بین الافغانی می گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان نسبت به توقف آزادی زندانیان این گروه واکنش نشان داد و در مطلبی اظهارداشت که اشرف غنی با وجودی که لویه جرگه مشورتی به آزادی زندانیان طالبان رای داد و دستور آزادی آنها را نیز صادر کرد اما بار دیگر برای تخریب فرایند صلح افغانستان کوشش می نماید.

این گروه توضیح داد که وی با هدف لابی گری نامه هایی به بعضی رسانه ها و سفارتخانه های غربی ارسال نموده است تا از آزادی زندانیان طالبان جلوگیری کند زیرا فرایند صلح را به زیان خود و حامیانش می داند.

در نوشته طالبان آمده است که درخواست های سفرای استرالیا و فرانسه درباره عدم آزادی زندانیان طالبان همچنین نوشته های اشرف غنی در مجلات واشنگتن و تایم حربه تازه برای توقف مذاکرات بین الافغانی است.

طالبان گفته است که نهادهای امنیتی کابل با ترورهای فعالان صلح بدنبال تعویق خروج نیروهای خارجی از افغانستان هستند تا قدرت خود را در جنگ تضمین نمایند.

این بیانیه مدعی شد که با گذشت بیش از 6 ماه از توافق قطر اما دولت کابل در برابر صلح موضع گرفته است در حالی که طالبان برای آزادی افغانستان و برقراری صلح و ثبات کوشش می نماید.

طالبان با متهم کردن دولت افغانستان به فرمانبرداری از آمریکا تاکید نمود که کابل بدون اشاره مقامات آمریکایی کاری انجام نمی دهد بنابراین اقدامات اخیر، نقش آمریکا را در برابر طالبان و مردم مشکوک ساخته است.

این گروه اظهارداشت که هرگونه تخریب فرایند صلح و پیامدهای پس از آن، به عهده آمریکا و جامعه جهانی است.

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4213

به "واکنش طالبان: نقش آمریکا در صلح مشکوک است، اشرف غنی مانع مذاکرات بین الافغانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان: نقش آمریکا در صلح مشکوک است، اشرف غنی مانع مذاکرات بین الافغانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید