نخست وزیر لبنان خواستار بازداشت آشوبگران شد

به گزارش آریا بلاگ، فارس نوشت: نخست وزیر لبنان گفت آشوبگرانی که در پوشش اعتراضات اقدام به تخریب و به آتش کشیدن اموال عمومی و خصوصی در سطح برخی شهرهای این کشور کردند، جایشان در زندان است.

نخست وزیر لبنان خواستار بازداشت آشوبگران شد

حسان دیاب نخست وزیر لبنان در شروع نشست امروز هیئت دولت لبنان اقدامات خرابکارانه در پوشش اعتراضات در طرابلس و بیروت را فاجعه خواند و گفت: آنچه رخ داد ضربه به همه ظرفیت های کشور است و من هرگز تعرض به اموال عمومی و خصوصی و ضربه زدن به ثبات امنیتی کشور را نمی پذیریم.

به گزارش پایگاه خبری النشره، نخست وزیر لبنان خواستار بازداشت همه شرکای این جرم در بیروت، طرابلس و هر منطقه ای دیگر شد و گفت: اگر این افراد بازداشت نشوند موجودیت دولت معنایی ندارد. این اراذل و اوباش کارشان خرابکاری شده و جایشان در زندان است.

دیاب دراره افزایش قیمت دلار در لبنان گفت: اتفاقی که ظرف 10 روز اخیر افتاده منطقی نیست. ما اینجا جمع شدیم و تدابیری را اتخاذ کردیم و لازم است یک تحقیق کامل امنیت و قضایی در این باره صورت گیرد.

وی اضافه نمود: مجاز نیست که جرمی باشد و مجرمی نباشد. ما اطلاعات مشخصی داریم درباره اینکه آنچه اتفاق افتاده کار یک عده ای است و ما هرگز در قبال بازی با معیشت مردم سکوت نخواهیم کرد.

نخست وزیر لبنان بر ضرورت حمایت از حقوق مردم و معیشت آنها در شرایط بالا رفتن نجومی قیمت ها گفت: نباید بگذاریم این مسئله پیش برود، گویی اتفاقی رخ نداده است.

دیاب تاکید کرد: ما در عمل برای کاهش تدریجی قیمت دلار شروع به کار کرده ایم و جلوی هر تلاش برای بازی با قیمت دلار گرفته می شود.

لبنان از جمعه گذشته شاهد اعتراض هایی به شرایط اقتصادی است و دیاب در واکنش به این حوادث گفت، دولت وی پیروز عمل کرده و عده ای نمی توانند این موضوع را ببینند.

طی درگیری های میان نیروهای امنیتی و معترضان یکصد نفر از دو طرف مجروح یا مصدوم شدند.

310311

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3609

به "نخست وزیر لبنان خواستار بازداشت آشوبگران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر لبنان خواستار بازداشت آشوبگران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید