مقابله با کرونا از راه دیپلماسی شهری

به گزارش آریا بلاگ، شهردار تهران با شهردار آنکارا در خصوص حکمروایی شهر در این روزهای کرونایی به وسیله تماس اینترنتی، گفت وگو کرد.

مقابله با کرونا از راه دیپلماسی شهری

به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی در هفته هایی که شهر تهران با شیوع ویروس کرونا درگیر شده است، با همتایان خود در بعضی کشورها به گفت وگو نشسته و درباره چگونگی جلوگیری و کنترل ویروس کرونا گفتگو نموده است.

به اساس گزارش روزنامه خبرنگاران، شهردار تهران دیروز نیز با همتای خود در ترکیه گفت وگو کرد و در حساب توییتری خود با اشاره به تماسش با شهردار آنکارا نوشت: در روزهای سخت سرنوشت ملت ها بیش از پیش به یکدیگر گره می خورد و حکمروایی شهری زمانی به اوج خود می رسد که شهرداران کلانشهرهای جهان به این مهم باور داشته باشند. دوشنبه 18 فروردین با شهردار آنکارا ‪@mansuryavas06‬ صحبت کردم؛ ‫تهران‬ و ‫آنکارا‬ مثل همواره با هم همراه خواهند بود.

پیروز حناچی پیش تر با شهردار رم گفت وگو نموده بود. او با ابراز همدردی با مردم ایتالیا، مبارزه با کرونا را یک نبرد بین المللی خوانده بود که نیازمند حضور فعالانه همه کشورهاست. شهردار تهران همچنین تأکید نموده بود که ایران همزمان در حال مبارزه با تحریم های ظالمانه است و از شهردار رم خواست صدای تهران را به همکاران خود در سایر شهرداری ها منتقل کند.

همچنین به تازگی مقاله ای از حناچی در روزنامه گاردین منتشر شد که در بخشی از این مطلب آمده بود: یکی از مهم ترین اصول اداره کشورها و دولت ها طی قرن گذشته این بوده است که جهانی فکر کن و محلی اقدام کن، ما امروز باید هم محلی و هم جهانی فکر و اقدام کنیم. متأسفانه ذهنیت کوته بینانه ای که طی سال های گذشته بر سیاست بسیاری از کشورهای جهان حاکم شده، هنوز از بین نرفته است. در عوض کسانی که به شدت به دنبال دستیابی به منافع ملی به هر قیمتی هستند، در حال کاهش هستند. عواقب این شرایط بسیار زیاد است.

  • نامه به روسای شوراهای کلانشهرهای جهان

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز نامه ای در خصوص لزوم برطرف تحریم ها علیه ایران در شرایط بحران جهانی بیماری کرونا، به روسای شوراهای کلانشهرهای جهان ارسال خواهد نمود.

  • این نامه به کدام شهرها ارسال می گردد؟

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در این باره به خبرنگاران گفت: قرار است این نامه در مجامع عمومی منتشر گردد و به وسیله روابط بین الملل شورای شهر و شهرداری در اختیار سفارتخانه ها قرار گیرد. البته این نامه با تأیید وزارت امور خارجه ارسال می گردد. نامه را به زبان های انگلیسی و فارسی در سطح کلان منتشر می کنیم و در اختیار رسانه ها قرار می دهیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2872

به "مقابله با کرونا از راه دیپلماسی شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با کرونا از راه دیپلماسی شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید