مشاهده اولین رانگلر آفرودر آمریکایی در مشهد

به گزارش آریا بلاگ، داستان ما و جیپ داستانی قدیمی است. براداران خیامی در دهه 40 اولین واردکنندگان این محصول همه جارو بودند. از همان ابتدا نیز ایرانی ها به شکلی عجیب از جیپ استقبال کردند. این موضوع شاید به توان خارق العاده سری CJ و شاید هم به سودای همیشگی ما برای خودروسازی برمی گشت که در نهایت به ظهور صنعتگران جسور در دهه 40 خورشیدی که جیپ را در ایران مونتاژ کردند، منجر شد. جیپ از اولین خودروهایی بود که توانست با مونتاژ در ایران به محصولی فراگیر در بازار کشور بدل شود. خودرویی که خیلی زود به شناخته شده ترین تولیدات کشور آمریکا در ایران عصر پهلوی دوم تبدیل شد.

مشاهده اولین رانگلر آفرودر آمریکایی در مشهد

حالا اما از آن زمان فاصله بسیاری داریم و به غیر از چند سکته، از آخرین خودروهای آمریکایی وارد شده به کشور در شکل انبوه نزدیک به چهار دهه می گذرد. اینجا اما یک مجموعه تصویری جالب داریم. مجموعه ای که به یک دستگاه جیب رانگلر لیمیتد مدل 1992 مربوط بوده که به رغم گذشت بیش از 25 سال از عمرش، هنوز هم مورد اعتماد عاشقان طبیعت است. رانگلر که به تازگی در نسل جدید خود طوفانی از فروش را در اروپا و آمریکای شمالی به راه انداخته، همواره به واسطه ابعاد کوچک، ساختار ساده و استحکام شاسی از اولین انتخاب های خریداران محصولات آفرود بوده و در مدل 1992 هم یکی از بهترین فرم های خود را داشته است.

این شرایط چنان توانی به این ماجراجوی غربی داده که آن را جلوتر از همه صخره نوردان و مدعیان آفرود قرار داده به طوری که رانگلر می تواند سرنشینانش را زودتر از هر خودرو دیگری به مقصد برساند. کاری که تنها با سختی انجام نمی دهد که تجربه ای مفرح تر از اس یووی های سنگین یا پیکاپ های بزرگ مدرن را برای مالک خودرو به ارمغان می آورد. این خودرو که در نسخه هاردتاپ با سقف قابل برداشت قهوه ای رنگ قیمت بالایی در بازار دارند به موتور کوچک و کم حجم جیپ مجهز بوده و به نوعی نسل اول رانگلر به حساب می آید.

این خودرو که توسط چاک میشیگان مهندس ارشد گروه آمریکن موتورز طراحی شده، یک پیشرانه 2500سی سی چهار سیلندر و انژکتوری نسبتا کم استهلاک دارد که 120 اسب بخار قدرت داشته و با توجه به وزن سبک بدنه، نیرو و کشش مناسبی در اختیار راننده قرار می دهد. جالب است که رانگلر نسل اول که از سال 1987 تا 1995 تولید می شده، در کنار سیستم ترمز ضد قفل، به جعبه دنده اتومات تورک فلایت و کابینی مملو از چرم مجهز بوده است. ماندگاری این خودرو بعد از ربع قرن کار طاقت فرسا ستودنی است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: دیوار
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1669

به "مشاهده اولین رانگلر آفرودر آمریکایی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده اولین رانگلر آفرودر آمریکایی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید