مردم خوزستان فکر می نمایند کرونا تمام شده است

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/خوزستان سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه شرایط رنگ بندی شهرها باید برای مردم تشریح گردد، گفت: وجود یک بیمار هم به معنی شرایط قرمز است و نباید شرایط عادی تلقی گردد.

مردم خوزستان فکر می نمایند کرونا تمام شده است

رضا نجاتی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تاثیر اعلام رنگ بندی مناطق مختلف از نظر شیوع کرونا در میزان رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: انتظار می رود وزارت بهداشت شرایط و موضوع رنگ بندی شهرها را برای مردم تشریح کند تا مردم تصور ننمایند رنگ سفید به معنی ریشه کن شدن بیماری است.

وی اضافه کرد: زمانی که می گوییم شرایط قرمز است مردم می گویند بیماری وجود دارد اما زمانی که اعلام می کنیم شرایط سفید است، مردم می گویند بیماری تمام شده است؛ در حالی که این گونه نیست و رنگ بندی، تنها موارد بیماری نسبت به هر 100 هزار نفر جمعیت را معین می نماید.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اعلام کرد: افزایش یا کاهش یک یا دو بیمار، باعث تغییر رنگ شهرها می گردد بنابراین نباید موضوع رنگ بندی شرایط شیوع، موجب گردد که مردم فکر نمایند خطر کرونا برطرف شده است زیرا همچنان خطر کرونا وجود دارد.

وی گفت: مردم تصور می نمایند به دلیل اینکه شرایط در خوزستان سفید اعلام شد، کرونا تمام شده است؛ پس باید با اطلاع رسانی صحیح از سوی وزارت بهداشت، اطلاعات مردم در این زمینه افزایش یابد.

نجاتی توضیح داد: همچنان بعضی استان ها در سطح کشور و حتی بعضی شهرستان های خوزستان قرمز هستند. مگر می توانیم دور یک شهرستان را دیوار بکشیم تا کسی خارج یا وارد شهر قرمز نگردد؟

وی اضافه کرد: با توجه به رفت و آمدها در شهرهای مختلف، احتمال انتقال کرونا وجود دارد. ما مشاهده کردیم که با ابتلای یک نفر به کرونا، در عرض یک هفته بیماری کل کشور را فرا گرفت؛ اکنون که در تمام شهرها و خانه ها بیماری وجود دارد پس خطر انتقال بیماری همچنان وجود دارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به شرایط شیوع کرونا در خوزستان عنوان نمود: در حال حاضر تنها 190 بیمار مثبت کرونا در خوزستان بستری هستند در حالی که در پیک بیماری، بیمارستان های زیادی درگیر بودند. تا زمانی که یک بیمار نیز در کشور وجود دارد، باید هشدارها داده گردد و مردم به این مساله توجه نمایند. برای ما وجود یک بیمار نیز به معنی شرایط قرمز است و نباید شرایط عادی تلقی گردد. با یک بیمار هم باید ترس داشته باشیم اما نه استرس و اضطراب.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری، اعلام کرد: بر فرایند برگزاری مراسم عزاداری نظارت می گردد و روز گذشته یکی از هیات های عزاداری که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بود، تعطیل شد. همه ما به اندازه ای که به امام حسین(ع) عنایت داریم، باید به جان و سلامت مردم هم توجه کنیم.

نجاتی گفت: اندیشه امام حسین(ع) برای دفاع از مردم بود بنابراین اگر درکی از این اندیشه داریم، باید به سلامتی یک نفر هم توجه خاصی داشته باشیم. باید شیوه نامه های بهداشتی رعایت گردد تا هم عزاداری و هم سلامت را در کنار هم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هیات های عزاداری از توزیع مواد غذایی در مراسم پرهیز نمایند. همچنین مراسم در فضای باز و با رعایت زمان برگزار گردد. حتما در مراسم نیز ماسک استفاده گردد. اگر می خواهیم عزاداری هایمان مورد قبول حق قرار بگیرد باید این دستورالعمل ها رعایت شوند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4290

به "مردم خوزستان فکر می نمایند کرونا تمام شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم خوزستان فکر می نمایند کرونا تمام شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید