مدل سنگ کابینت آشپزخانه مناسب خانه های جدید و قدیمی

به گزارش آریا بلاگ، هم اکنون در بازار با انواع بسیاری مختلفی از مدل سنگ کابینت آشپزخانه روبرو می شوید که ممکن است در ابتدا شما را کمی سردرگم کند. اما مهم ترین چیزی که در خرید سنگ کابینت باید به آن توجه داشته باشید جنس ماده انتخابی است. در حال حاضر سنگ هایی از قبیل مرمر، گرانیت و کوارتز محبوب ترین گزینه ها هستند و بیشتر خانه دارها برای آشپزخانه های خود از چنین سنگ هایی استفاده می نمایند. مرمر، گرانیت و کوارتز نسبت به سایر مدل ها رجحان قابل ملاحظه ای دارند، یعنی علاوه بر زیبایی، از لحاظ کارایی و قیمت تمام شده نیز در سطح بسیار مطلوبی قرار می گیرند.

مدل سنگ کابینت آشپزخانه مناسب خانه های جدید و قدیمی

این سنگ ها علاوه بر زیبایی و جذابیت، دارای تنوع بسیار فراوانی هستند که همین فاکتور می تواند دست مشتری را برای انتخاب بهترین و زیباترین سنگ کابینت آشپزخانه که در تطابق و هماهنگی کامل با کابینت ها، اجاق گاز و… باشد باز بگذارد. مرمر دارای رنگ و طرح های بسیار مختلفی ست که می تواند در هر آشپزخانه ای با هر رنگ و لعابی به راحتی استفاده گردد. کوارتز و گرانیت نیز به همین صورت دارای طرح های مختلفی هستند که هر کدام از آنها قابلیت استفاده در دهها طرح کابینت و آشپزخانه را خواهند داشت، در واقع این سنگ ها از پرکاربردترین و مشتری پسندترین های بازارند.

چوب گزینه جالب دیگری است که امروزه در آشپزخانه های مدرن به وفور دیده می گردد، اما چوب مشکل عظیمی دارد و آن جذب بالای آب است. چوب هر چقدر هم که مقاوم باشد باز هم بخاطر جذب رطوبت فاسد می گردد. فلز هم معایب و مزایای مخصوص بخودش دارد اما سنگ اینطور نیست و به همین خاطر نیز پرطرفدارترین جنس انتخابی برای آشپزخانه، بخصوص آشپزخانه های کلاسیک است. سنگ طبیعی زیبایی درونی خاصی دارد که در مدل های دیگر مشاهده نمی کنید. سنگ زیبا، لوکس و البته مقداری گران تر است.

شاید اسم سنگ های کوارتزی را شنیده باشید اما از نزدیک آنها را مشاهده ننموده باشید. سنگ کابینت کوارتزی از جمله مدل هایی است که امروزه هواداران بسیار زیادی پیدا نموده و برای آشپزخانه های مدرن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر شما هم قصد نوسازی یا طراحی آشپزخانه جدیدی را دارید حتما سعی کنید از سنگ های کوارتزی، مانند آنچه در شکل های زیر می بینید استفاده کنید. سنگ کوارتزی احتیاج به مراقبت بسیار کمی دارد و همچنین مانند گرانیت، مقاومت آن نیز بسیار بالاست. از طرفی نصب آنها نیز بسیار آسان و کم هزینه تمام خواهد شد. همانگونه که در تصاویر زیر به وضوح مشاهده می کنید زیبایی سنگ کوارتز بسیار خیره نماینده و دوست داشتنی ست. همچنین جلا و شفافیت آن نیز بسیار مورد قبول و لذت بخش است. استفاده از کوارتز به عنوان سنگ کابینت آشپزخانه یکی از اولین انتخاب های هر سازنده و البته خانه دار هوشمندی ست زیرا این نوع سنگ کابینت هم مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و دیگر عوامل دارد، هم جلا و شفافیت بالا و همچنین زیبایی و تنوع فراوانی برای استفاده خواهد داشت در نتیجه می توان گفت: کوارتز را می توانید بعنوان اولین انتخاب قرار دهید.

شاید اسم سنگ های کوارتزی را شنیده باشید اما از نزدیک آنها را مشاهده ننموده باشید. سنگ کابینت کوارتزی از جمله مدل هایی است که امروزه هواداران بسیار زیادی پیدا نموده و برای آشپزخانه های مدرن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر شما هم قصد نوسازی یا طراحی آشپزخانه جدیدی را دارید حتما سعی کنید از سنگ های کوارتزی، مانند آنچه در شکل های زیر می بینید استفاده کنید. سنگ کوارتزی احتیاج به مراقبت بسیار کمی دارد و همچنین مانند گرانیت، مقاومت آن نیز بسیار بالاست. از طرفی نصب آنها نیز بسیار آسان و کم هزینه تمام خواهد شد.

اما شاید در بین تمامی سنگ های کابینت، مدل های مرمری در بین زیباترین ها قرار بگیرند. مرمر ظاهری کلاسیک دارد اما همواره و همه جا به زیبایی خود را نمایش می دهد. برای آنهایی که عاشق آشپزخانه های سفید هستند، مرمر رنج وسیعی از مدل ها را پیش روی شما قرار می دهد که در هیچ مدل دیگری مثل آن وجود ندارد. با اینکه مرمر از گرانیت نرم تر است و خط و خش و لک را براحتی جذب می نماید اما بازهم اندکی از گرانیت گران تر است. بنابراین اگر می توانید از سنگ کابینت خود مراقبت کنید مرمر بهترین انتخاب است اما اگر وقت و حوصله مراقبت را ندارید، در این صورت گرانیت و کوارتز جایگزین بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

روکابینتی های بتنی را هم می گردد در دسته مدل های سنگی بحساب آورد. مزیت عظیم سنگ های بتنی، رنگ های بسیار متنوع آنهاست. بتن را می گردد تقریبا به هر رنگی که فکرش را کنید درآورد همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید روکابینتی بتنی به رنگ فیروزه ای درآمده که در زمینه چوبی کابینت ها جلوه بسیار زیبا و آرامش بخشی در دکوراسیون ایجاد نموده است. البته بتن نسبت به سنگ های معمولی مانند گرانیت و مرمر قیمت بالاتری دارد. برای ضد لک شدن بتن نیز از نوعی روکشی مانند واکس و اپوکسی استفاده می نمایند تا لکه های غذا جذب بتن نشوند. اگر بتن این روکش محافظ را نداشته باشد، هر لکه کوچکی به محض اینکه خشک گردد دیگر پاک نخواهد شد. استفاده از روکابینتی بتنی به عنوان سنگ کابینت آشپزخانه جذابیت و راحتی خود را خواهد داشت، از مرحله فراوری گرفته که فراورینماینده می تواند هر طرحی در هر ابعادی را به راحتی ایجاد و پیاده سازی کند؛ انواع طرح، منحنی و برش در هر زاویه. در مرحله نصب نیز می توان آن را به سرعت نصب و آماده کرد، همچنین در زمان استفاده با توجه به رنگارنگی و تنوع بالای آن و همچنین استفاده از روکش اپوکسی و واکس، مصرف نماینده هیچ نگرانی از بابت کثیفی و لک های دائمی و دردسرآفرین بر روی آن نخواهد داشت.

به تازگی مدل های جدیدی در بین سنگ های کابینت مد شده که به نام سنگ مهندسی شده شناخته می گردد. این سنگ ها فوق العاده مستحکم، بادوام و جذاب هستند و در انواع متفاوتی نیز فراوری می شوند. سنگ های مهندسی شده کاملا در برابر باکتری، قارچ و کپک زدگی ضد عفونی هستند و اجازه رشد به آنها را روی سطح خود نمی دهند. بیشتر سنگ های مهندسی شده ظاهری کاملا شبیه به سنگ آهگ یا مرمر دارند اما در مقابل مقاومت بسیار بالاتر و احتیاج به مراقبت بسیار کمتر نیز دارند. سنگ های مهندسی شده در برابر حرارت نیز کاملا مقاوم بوده و مسئله ای در ظاهر آنها ایجاد نمی گردد. البته این مدل ها اندکی گران تر هستند اما استفاده از آنها در آشپزخانه درست مانند یک معامله برد برد می ماند.

در ادامه مدل های دیگر را مشاهده خواهید کرد:

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: اتاق
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4787

به "مدل سنگ کابینت آشپزخانه مناسب خانه های جدید و قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل سنگ کابینت آشپزخانه مناسب خانه های جدید و قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید