محدودیتی برای اجرای تورهای گردشگری وجود ندارد

به گزارش آریا بلاگ، معاون گردشگری کشورگفت: محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی این حوزه وجود ندارد.

محدودیتی برای اجرای تورهای گردشگری وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری روز شنبه 10 خرداد 99 اظهار داشت: در حال حاضر تمامی حلقه های زنجیره خدمات گردشگری کشور شامل مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت ها و مراکز فرهنگی تاریخی و طبیعت گردی فعال هستند و محدودیتی برای برنامه ریزی، سامان دهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد.

او اضافه نمود: به زودی طبق رایزنی های انجام شده با ستاد ملی کرونا و دستگاه های فرابخشی مربوطه، زمان و سازوکار لازم برای ورود گردشگران خارجی نیز اعلام خواهد شد.

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تأکید کرد: برقراری تمامی فرآیندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکل های تعریف شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می شود.

او همچنین در تشریح فرایند اعطای تسهیلات به فعالین حوزه گردشگری گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلان صنعت گردشگری که دارای کد کارگاهی و بیمه تأمین اجتماعی هستند، پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانک های عامل هستند و آن دسته افرادی که تا به امروز پیامک دریافت نکرده اند نیز باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار برای رسیدگی دوباره ثبت کنند.

تیموری تأکید کرد: شاغلانی مانند فعالان حوزه بوم گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی در این صنعت وجود دارند که متأسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی بی بهره هستند، با این حال بر اساس رایزنی ها و تلاش هایی که انجام شده، سازوکار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه نیز در قالب تفاهم نامه مشترک میان وزارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کار در دست اقدام است که انشالله به زودی اعلام می شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3455

به "محدودیتی برای اجرای تورهای گردشگری وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیتی برای اجرای تورهای گردشگری وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید