لیبی ، عقب نشینی نیروهای حفتر از شهر سرت

به گزارش آریا بلاگ، نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی در غرب لیبی از فرار شبه نظامیان تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از شهر سرت واقع در حد فاصل بین طرابلس و بنغازی خبر دادند.

لیبی ، عقب نشینی نیروهای حفتر از شهر سرت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای دولت وفاق ملی(غرب لیبی) پس از آزادسازی دو شهر بنی ولید و ترهونه، اکنون از عقب نشینی نیروهای تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از شهر سرت واقع در حد فاصل بین طرابلس و بنغازی خبر دادند.

شهر سرت طی سال های گذشته در اشغال داعش بود و این گروه تروریستی، آن را مرکز خلافت خود در شمال آفریقا قرار داده بود که با پیشروی های ارتش تحت امر دولت وفاق ملی این شهر سقوط کرد ولی بعدها حفتر این شهر را اشغال کرد.

عملیات برکان الغضب وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی در بیانیه ای گفتند که سرشناسان شهر سرت پیشنهاد تحویل شهر به نیروهای دولت وفاق ملی را ارائه نموده اند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، روز آدینه (دیروز) نیروهای دولت وفاق ملی همچنین از آزادسازی شهر ترهونه واقع در غرب طرابلس به عنوان یکی از مقرهای اصلی نیروهای حفتر خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

نیروهای دولت وفاق ملی همچنین گفتند که وارد شهرک بنی ولید در جنوب ترهونه شده و مقادیر زیادی از مهمات و تجهیزات نظامی متعلق به نیروهای حفتر را به تسلط خود درآورده اند.

از سوی دیگر احمد المسماری سخنگوی نیروهای حفتر گفت که نیروهای آن ها تسلیم فشار کشورهای عظیم برای برقراری آتش بس و ازسرگیری نشست های کمیته نظامی 5+5 برای پیروزیت فرایند سیاسی، مالی و امنیتی شده است.

او در یک کنفرانس خبری مدعی شد که نیروهایشان به دلیل دور کردن شبح جنگ از طرابلس و در امان ماندن این شهر از اصابت گلوله و خمپاره، تا مسافت 60 کیلومتری عقب نشینی نموده اند.

لیبی بیش از پنج سال است که دو دولت و دو ارتش دارد؛ دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب) و دولت طبرق در شهر طبرق (شرق لیبی). دولت طبرق که از آن بیشتر به عنوان دولت موازی یا دولت کودتا یاد می گردد، برخلاف دولت وفاق ملی به رسمیت شناخته نشده و طی این سال ها از حفتر حمایت نموده است.

حفتر 15 فروردین 98 طی پیامی صوتی به نیروهای تحت امر خود دستور حمله به طرابلس با هدف اسقاط دولت وفاق ملی را صادر کرد ولی طی این مدت به رغم دریافت حمایت های سیاسی و تسلیحاتی از مصر، امارات و عربستان سعودی پیروز به سیطره بر این شهر نشد.

م

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3435

به "لیبی ، عقب نشینی نیروهای حفتر از شهر سرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، عقب نشینی نیروهای حفتر از شهر سرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید