قیمت نفت رکورد 2.5 سال خود را شکست

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران : هرچند در حال حاضر قیمت نفت در معاملات امروز اندکی کاهش یافته اما در ابتدای معاملات به 76.60 دلار بالاترین قیمت از اکتبر 2018 رسیده بود.

قیمت نفت رکورد 2.5 سال خود را شکست

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس ،قیمت نفت پس از اینکه در ساعات اولیه معاملات به بالاترین رقم در 2 سال و نیم اخیر رسید، با افزایش دوباره موارد ابتلا به کووید 19 در آسیا کاهش یافت.

قیمت نفت برنت به 76.60 دلار، بالاترین رقم از اکتبر 2018 رسیده بود که در حال حاضر با 29 سنت کاهش به 89 دلار در هر بشکه رسیده است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 29 سنت کاهش 73.76 دلار معامله شد.

اما تحلیلگران معتقدند که فرایند افزایشی هنوز از خط خارج نشده است.

استفان برناک، تحلیلگر بازار گفت: با توجه به اینکه احساس حاکم بر بازار افزایشی است، ناظران بازار می گویند قیمت نفت احتمالا همچنان افزایش یابد... واکسیناسیون و تقاضای قوی در تابستان احتمال ادامه فرایند افزایشی را تقویت می نماید.

با اعلام رشد مالی قوی و افزایش مسافرت ها در تابستان در نیمه نموده شمالی که تقاضا برای سوخت را بهبود داده است، میانه قیمت نفت برای پنجمین هفته متوالی در هفته گذشته افزایش یافت در عین حال، عرضه نفت خام کم است، زیرا اوپک پلاس همچنان برنامه کاهش فراوری را حفظ نموده اند.

اوپک پلاس به تدریج این کاهش را کم خواهد نمود و در فاصله می تا جولای روزانه 2.1 میلیون بشکه به فراوری خود خواهد اضافه کرد. اوپک پلاس در اول ماه جولای ملاقات و با توجه به بهبود تقاضا در خصوص افزایش فراوری بیشتر در ماه آگوست مصاحبه می نمایند.

بانک های ANZ و ING پیش بینی می نمایند اوپک پلاس فراوری خود را حدود 500 هزار بشکه در روز در ماه آگوست افزایش دهند که احتمالا در این ماه قیمت ها بالاتر رود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7689

به "قیمت نفت رکورد 2.5 سال خود را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت رکورد 2.5 سال خود را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید