قطر: تماس های مداومی با واشنگتن و تهران برای ترغیب آنها به گفتگوی مثبت وجود دارد

به گزارش آریا بلاگ، وزیر خارجه قطر بامداد آدینه در مصاحبه ای گفت که این کشور تماس های مداومی با واشنگتن و تهران برای ترغیب آنها به گفتگوی مثبت داشته است.

قطر: تماس های مداومی با واشنگتن و تهران برای ترغیب آنها به گفتگوی مثبت وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفت که نمی خواهیم شاهد افزایش تنش در منطقه باشیم چن این موضوع بر قطر و منطقه تاثیر منفی خواهد داشت.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می کرد، اضافه نمود:تماس های مداومی با واشنگتن و تهران برای ترغیب آنها به گفتگوی مثبت وجود دارد

وزیر خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین درباره احیای برجام با موفقیت همراه بوده و تمامی نگرانی های دو طرف در این مذاکرات رفع گردد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به کوشش های منطقه ای تبدیل شده و به مذاکرات منطقه ای میان ایران و کشورهای منطقه منجر گردد.

وزیر خارجه قطر اضافه نمود: کشورهای خلیج (فارس) باید گفت وگوی مستقیمی با ایران در حل مشکلاتی که آنها را فراگرفته داشته باشند.

محمد بن عبدالرحمن با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان سعودی گفت: از هر گفت وگو در رابطه با روابط ایران و کشورهای خلیج (فارس) به خصوص عربستان سعودی استقبال نموده و از آن حمایت می کنیم.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پیش در یک تماس تلفنی با خبرنگاران، حصول توافق در مورد برجام را به اتخاذ تصمیم های سیاسی از سوی تهران مشروط نموده بود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که اشاره ای به نامش نشده در تماس تلفنی با خبرنگاران گفت: آیا احتمال دارد که شاهد بازگشت دوجانبه به پایبندی برجام یا تفاهم دوجانبه در این خصوص طی چند هفته آینده باشیم؟ بله، ممکن است. آیا احتمال دارد؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد نمود چون همان طور که گفتیم این مسئله کاملاً به تصمیم های سیاسی که ضروری است در ایران گرفته گردد بستگی دارد.

این مقام آمریکایی در حالی حصول توافق را به انجام اقدام از سوی تهران مشروط نموده که دولت آمریکا توافق هسته ای برجام را نقض نموده و از آن خارج شده است.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته میخواهد کشورش را به توافق هسته ای برجام که دونالد ترامپ اردیبهشت ماه سال 1397 از آن خارج شد بازگرداند، اما تا به حال از انجام اقدامات لازم در این راستا خودداری نموده است.

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7044

به "قطر: تماس های مداومی با واشنگتن و تهران برای ترغیب آنها به گفتگوی مثبت وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: تماس های مداومی با واشنگتن و تهران برای ترغیب آنها به گفتگوی مثبت وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید