فیسبوک پُست ترامپ درباره کرونا را حذف کرد

به گزارش آریا بلاگ، شبکه اجتماعی فیس بوک پیغام رئیس جمهور آمریکا درباره ویروس کرونا را به دلیل اشاعه اطلاعات نادرست حذف کرد.

فیسبوک پُست ترامپ درباره کرونا را حذف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه اجتماعی فیسبوک در اقدامی پُست صفحه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دلیل اشاعه اطلاعات اشتباه درباره ویروس کرونا حذف کرد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، پیش از این شبکه اجتماعی فیس بوک به شدت به دلیل صدور مکرر مجوز برای رئیس جمهور آمریکا برای نقض قوانین محتویاتی این شبکه اجتماعی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

در این پُست، ترامپ ویدئویی از مصاحبه خود با شبکه فاکس نیوز را قرار داده بود که در آن به اشتباه مدعی شده بود که بچه ها در مقابل ویروس کرونا تقریباً مصون هستند.

انتشار این کلیپ ویدئویی در توییتر نیز موجب شد که شبکه اجتماعی توییتر نیز حساب کاربری کمپین انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا را مسدود کند.

بنا بر گزارش گاردین، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بچه های که در معرض ویروس کووید-19 قرار می گیرند، علائم خفیف تری را در مقایسه با افراد بزرگسال تجربه می نمایند اما با اینحال در مقابل این ویروس ناشناخته مصون نیستند و حتی در مواردی بعضی از بچه ها به سختی بیمار شده اند و حتی در مواردی به مرگ آنها منجر شده است.

یکی از سخنگویان فیس بوک در این خصوص گفت: این ویدئو شامل این ادعاهای اشتباه است که گروهی از افراد در مقابل کووید-19 مصونیت دارند که این در تناقض با مقررات ما درباره این بیماری و ارائه اطلاعات زیانبخش در مورد این مسئله محسوب می گردد.

حساب توییتری کمپین انتخاب مجدد ترامپ با آیدی @TeamTrump نیز اقدام به انتشار این کلیپ ویدئویی نموده است و توییتر نیز اظهار داشت که این ویدئو در تناقض با قوانین این شبکه اجتماعی است.

یکی از سخنگویان شرکت توییتر در مورد حساب کاربری @TeamTrump گفت: صاحب این اکانت توییتری قبل از آنکه بتواند توییت های دیگری را منتشر کند، ملزم به حذف این توییت است.

ترامپ روز گذشته (چهارشنبه) در حین کنفرانس خبری خود ادعاهای اشتباه و جعلی خود درباره بچه ها و بیماری کرونا را تکرار کرد.

حذف این پیغام های ترامپ در حقیقت جدیدترین موارد از زنجیره اقدامات اجرایی شبکه های اجتماعی علیه رئیس جمهور آمریکا به دلیل نقض قوانین و مقرارت محتویاتی مرتبط با اشاعه اطلاعات نادرست، نفرت پراکنی و تهدید به خشونت می باشد.

پیش از این شبکه فیس بوک، یکی از آگهی های تبلیغاتی کمپین انتخاباتی ترامپ را به دلیل نقض سیاست های این شبکه در ارتباط با سرشماری ملی در آمریکا حذف نموده بود.

کورنی پارلا معاون سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در واکنش به این اقدام فیس بوک در حذف پیغام ترامپ گفت: رئیس جمهور آمریکا حقیقتی را مطرح نمود که بچه ها کمتر در معرض کروناویروس قرار دارند. یک روز بعد، تبعیض آشکار سیلیکون ولی (محل استقرار شرکت فیس بوک) علیه این رئیس جمهور رخ داد. قوانین تنها به صورت یکطرفه و یک سویه اجرا می گردد. شرکت های شبکه های اجتماعی داوران حقیقت نیستند.

پیش از این نیز در در تاریخ 29 ماه می (9 خردادماه)، توییتر برای اولین بار یکی از توییت های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را زیر یک پیغام هشدار به کاربران، پنهان کرد و به کاربران هشدار داد که این توییت در ستایش خشونت است اما به دلیل منافع عمومی اگر کسی می خواهد آن را مشاهده کند، روی کلمه مشاهده کلیک کند.

ترامپ در پی قتل جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا آمریکا که به اعتراضات سراسری در مینیاپولیس و دیگر شهرهای ایالات متحده منجر شد، با انتشار یک پیغامی در صفحه توییتر خود، معترضان را بعنوان اراذل و اوباش خطاب نموده بود و تأکید نموده بود که در حال اعزام گارد ملی برای سرکوب معترضان به مینیاپولیس است.

وی در ادامه توییت نوشته بود: وقتی غارت ها شروع گردد، تیراندازی هم شروع می گردد که این پیغام به دلیل ستایش خشونت از دید کاربران پنهان شده بود.

خ

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4067

به "فیسبوک پُست ترامپ درباره کرونا را حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک پُست ترامپ درباره کرونا را حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید