ظرفیت تولید پتروشیمی به 40 میلیارد دلار می رسد

به گزارش آریا بلاگ، تهران (پانا) - وزیر نفت با اشاره به اجرای طرح های جهش سوم در تولید پتروشیمی کشور گفت ظرفیت تولید از 34 میلیارد دلاری که پیشتر برای سال 1404 اعلام شده بود به 40 میلیارد دلار در سال 1406 خواهد رسید.

ظرفیت تولید پتروشیمی به 40 میلیارد دلار می رسد

بیژن نامدارزنگنه روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های وزارت نفت با حضور رییس جمهوری اضافه نمود: خوراک لازم برای ابر پروژه های جهش سوم افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی ها نیز تامین و سرمایه گذاران آن مشخص و کار آن ها در این دولت آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تعهد ما در سال 1399 این بود که طرح های پتروشمی به ظرفیت 25 میلیون تن بهره برداری شود و اکنون با تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان شاغل در این طرح ها، با وجود فشار بیماری کرونا و تحریم های شدید که علیه صنعت نفت وجود داشت که اکنون این مجموعه در برابر ملت سربلند هستند که بزرگ ترین جهش در تاریخ پتروشیمی در سال 1399 را رقم زدند.

وزیر نفت با بیان اینکه جهش دوم پتروشیمی اکنون آخرین گام های مستحکم خود را برای رسیدن به مقصد بر می دارد، گفت: جهش سوم و طرح های آن با قدرت در حال اجرا است که با اضافه نمودن سه تا پروژه طرح های جهش سوم آغاز و به این ترتیب ظرفیت تولید ما از 34 میلیارد دلاری که درسال 1404 اعلام شده بود به 40 میلیارد دلار ظرفیت تولید درسال 1406 خواهد رسید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6767

به "ظرفیت تولید پتروشیمی به 40 میلیارد دلار می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت تولید پتروشیمی به 40 میلیارد دلار می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید