شرایط بهره مندی از مزایای دوره کارورزی

به گزارش آریا بلاگ، بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی حدود 135 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی ثبت نام نموده و واجد شرایط شناخته شده و 9127 بنگاه مشمول معافیت بیمه ای قرار گرفته اند.

شرایط بهره مندی از مزایای دوره کارورزی

به گزارش خبرنگاران، در راستای فراهم کردن فرصتهای اشتغال و کسب مهارت برای کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، وزارت کار طرح کارورزی را در دستور کار قرار داده است.این طرح یکی از برنامه های مهم دولت در راستای تحرک بازار کار و اشتغالزایی برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاهی به شمار می رود و هدف از اجرای آن، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان به وسیله انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب وکار فارغ التحصیلان دانشگاهی، تسهیل در ورود جوانان به بازار کار و کاهش هزینه بکارگیری نیروی کار توسط کارفرما است.

کارشناسان با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح کارورزی معتقدند این طرح فرصت آشنایی افراد با محیط کار را فراهم نموده و در صورت انتقال دانش و مهارت به جذب کارجویان در واحدهای مالی منجر می گردد.

گزارش سامانه سیاست های فعال بازار کار از آخرین آمار متقاضیان اجرای دوره کارورزی نشان می دهد که تا نیمه اول آبان ماه، 134 هزار و 991 نفر ثبت نام و واجد شرایط شناخته شده اند که از این تعداد 45 هزار و 749 نفر منجر به عقد قرارداد شده است؛ همچنین 18 هزار و 827 بنگاه مالی ثبت نام نموده و 9127 واحد مشمول معافیت بیمه ای شده اند.

در بین استانهای مجری طرح، استان فارس بیشترین تعداد داوطلب واجد شرایط،بنگاه پذیرنده و قرارداد منعقده را به خود اختصاص داده است.

مهمترین مزیت پیش بینی شده برای کارآفرینان و کارفرمایانی که در این طرح ثبت نام نموده اند این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می شوند.فارغ التحصیلان دانشگاهی برای برخورداری از مزایای دوره کارورزی ابتدا باید به سامانه کارورزی به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل کارشناسی و سن کمتر از 35 سال در زمان ثبت نام از جمله شرایط بهره مندی از مزایای کارورزی به شمار می رود.برای متقاضیان مرد داشتن کارت خاتمه خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه الزامی است.

مهمترین مزیت پیش بینی شده برای کارآفرینان و کارفرمایان در طرح این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می شوند. مدت دوره کارورزی حداکثر 3 ماه است که در این مدت، کارورزان بیمه مسئولیت مدنی هستند.

میزان یاری هزینه کارورزی پرداختی به کارورزان به ازای هر ماه، برای مقطع کارشناسی 500 هزار تومان، مقطع کارشناسی ارشد 600 هزار تومان و برای مقطع دکترا 700 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگاران، فعالان حوزه کار بر این باورند که در حال حاضر بیشترین میزان بیکاران جامعه را افراد فاقد مهارت تشکیل می دهد که پیش بینی برنامه ریزی موثر برای افزایش توان مهارت افزایی آنها امری لازم است، بر همین اساس وزارت کار با اجرای طرح کارورزی، پیگیری اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را در دستور کار قرار داده تا از این طریق ضمن آشنایی کارورزان با محیط کار و گذراندن دوره آموزشی شغل موردنظر، کارفرمایان هم نیروی کار موردنیاز خود را از این طریق تامین نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4984

به "شرایط بهره مندی از مزایای دوره کارورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بهره مندی از مزایای دوره کارورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید