شتاب مصر برای تحویل جنگنده های سوخوی 35

به گزارش آریا بلاگ، منابع ویژه در مصر اعلام کردند، قاهره اقدامات لازم را برای دریافت پنج فروند جنگنده سوخو 35 روسیه در سری نخست از مجموع 28 جنگنده انجام داده است.

شتاب مصر برای تحویل جنگنده های سوخوی 35

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، گروهی از خلبانان نظامی مصر دوره آموزش هدایت این نوع جنگنده های پیشرفته روسیه را به خاتمه رساندند تا مصر بتواند سری اول آنها را در آینده نزدیک تحویل بگیرد.

به گفته این منابع، سری اول جنگنده های سوخو پیش از انتصاب جو بایدن به سمت ریاست جمهوری آمریکا به قاهره تحویل داده خواهد شد.

منابع مذکور گفتند، قاهره برای اجرایی کردن قرارداد خرید این جنگنده ها که در سال 2018 با مسکو بسته است، بسیار جدی است و در این رابطه یک هیئت نظامی مصری اخیرا به شکل غیرعلنی به آمریکا رفته و با مسؤولان وزارت دفاع این کشور دیدار کرده است تا اهمیت این قرارداد و نیاز کشور به جنگنده های سوخو را برای واشنگتن تشریح کند.

پس از اینکه واشنگتن با درخواست مصر برای خرید جنگنده های اف 35 آمریکا مخالفت کرد، قاهره این قرارداد را با مسکو بست. آمریکا از طریق مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و نیز مارک اسپر، وزیر دفاع وقت مخالفت خود را با این قرارداد قاهره و مسکو اعلام کرده و هشدار داده بود، قاهره در صورت اقدام به خرید این جنگنده ها، تحریم می شود و توافقنامه های دفاعی آمریکا با مصر نیز پیچیده خواهند شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5512

به "شتاب مصر برای تحویل جنگنده های سوخوی 35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب مصر برای تحویل جنگنده های سوخوی 35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید