رشد 35 هزار و 559 واحد شاخص بورس تهران

به گزارش آریا بلاگ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز با افزایش 35 هزار و 559 واحد روبه رو شد.

رشد 35 هزار و 559 واحد شاخص بورس تهران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سرمایه گذاری در بازار بورس این روز ها در کانون توجه خانوار های ایرانی قرار گرفته و هر روز حدود 15 تا 20 هزار میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران داد و ستد می شود.

اکنون نوبت مدیران شرکت های بورسی و فرابورسی است که از فرصت تاریخی و طلایی سرازیر شدن پول به بورس برای اجرای طرح های توسعه ای و رونق تولید شرکت های خود استفاده کنند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز 35 هزار و 559 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 153 هزار و 677 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن امروز با افزایش 9 هزار و 4 واحد به رقم 368 هزار و 95 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 هزار و 322 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس بیش از 10.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 513 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش امروز معاملات فرابورس را که به 4 هزار و 708 میلیارد تومان رسید اضافه کنیم، امروز معامله گران بورس تهران و فرابورس ایران بیش از 15 هزار و 221 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با رشد 3.1 درصد روبه رو شد.

شاخص کل با معیار هم وزن 2.5 درصد رشد کرد.

شاخص قیمت با معیار هم وزن 2.5 درصد، شاخص آزاد شناور 3.1 درصد، شاخص اول بورس 3.8 درصد و شاخص بازار دوم بورس به خاطر معاملات بلوکی 2.1 درصد رشد کرد.

امروز عمده نماد های مهم بورس مانند ایران خودرو، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک ملت، مخابرات ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان همگی بیشترین اثر را در تقویت شاخص بورس داشتند.

نماد های پربیننده امروز شامل بانک ملت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، فولاد مبارکه، پتروشیمی نوری و پتروشیمی پارس بوده اند.

فرایند یکساله شاخص بورس تهران

کارشناسان عمده دلیل رشد شاخص بورس را سرازیر شدن نقدینگی سرگردان بازار به سمت بورس می دانند که حجم نقدینگی در کشور به بیش از 2 هزار و 600 هزار میلیارد تومان رسیده و به خاطر اینکه بازار های موازی مانند مسکن، املاک و خودرو و نیز طلا و سکه با رکود روبرو است، به ناچار پول های مردم به سمت بورس حرکت کرده است که البته این را باید به فال نیک گرفت، زیرا امید می رود بخشی از این پول به سمت بازار حقیقی و تولید سوق داده شود.

همچنین دولت در راستای عمق بخشیدن به بازار سرمایه قصد دارد، سهام خود در شرکت های دولتی را به صورت ای تی اف و صندوق های قابل معامله بورسی ارائه کند.

از طرفی، دولت از شرکت های بزرگ خواسته است با فراهم شدن شرایط رونق در بورس، نسبت به حضور این شرکت ها در بازار سرمایه و عرضه اولیه اقدام کنند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل در معاملات 305 واحد رشد کرده و به رقم 12 هزار و 870 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 845 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 2.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 648 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 708 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های مهم بورسی مانند هلدینگ معدنی خاورمیانه، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، نیروی برق دماوند، توسعه مالی مهر آیندگان و مادیران همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده اند.

نماد های پربیننده امروز شامل ذوب آهن اصفهان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، داروسازی تولیددارو، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کارخانجات تبرک بوده اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3629

به "رشد 35 هزار و 559 واحد شاخص بورس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 35 هزار و 559 واحد شاخص بورس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید