دیگنیتی بهمن موتور، نخستین کلاسور کوپه مونتاژی بازار ایران

به گزارش آریا بلاگ، دیگنیتی بهمن موتور اولین کراس اوور کوپه مونتاژ داخل به تعداد میرود که اخیرا به واسطه همکاری گروه خودروسازی بهمن با شرکت چینی دانگ فنگ به بازار ایران راه پیدا کرده است.

دیگنیتی بهمن موتور، نخستین کلاسور کوپه مونتاژی بازار ایران

روزبه راد| دیگنیتی در لیست محصولات شرکت اصلی با نام فنگون ix5 شناخته می شود و نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن 2018 مورد رونمایی قرار گرفته است.

کراس اوور کوپه بهمن موتور از لحاظ کلاس بدنه در رده کراس اوور های سایز میانه دسته بندی می شود و به دلیل استایل خمیده بخش عقب، توجه خریداران ایرانی را بیش از سایر خودرو های همرده به سمت خود معطوف کرده است؛ چرا که در حال حاضر هیچ نوع کراس اوور کوپه مونتاژی دیگری در کشور وجود ندارد و دیگنیتی فعلا یکه تاز این عرصه محسوب می شود.

با توجه به اقبال مشتریان نسبت به اولین کراس اوور کوپه بازار کشور، تصمیم گرفتیم تا مشخصات دیگنیتی بهمن موتور را به طور کامل در قالب یک مقاله اختصاصی مورد تحلیل قرار داده و به مواردی همچون قیمت دیگنیتی بهمن موتور، مشخصات فنی دیگنیتی، امکانات، تجربه رانندگی و سایر اطلاعات مورد نیاز درباره این خودرو را به طور کامل به آگاهی شما برسانیم. لطفا با اقتصاد آنلاین همراه باشید.

همان طور که پیشتر اشاره شد، بهمن دیگنیتی با فرم بدنه کوپه مانندش در بازار ایران متمایز شده و به نام خودرویی نسبتا متفاوت، مورد توجه اصحاب رسانه و فعالان بازار قرار گرفته است.

این محصول از لحاظ نوع قوس ها و خطوط تشکیل دهنده فریم اصلی بدنه، حالتی مجذوب کننده و چشم نواز را از خود به نمایش می گذارد؛ به ویژه هنگامی که از جوانب به بدنه دیگنیتی نگاه می کنید، شیب ملایم و دل چسب سقف در کنار طراحی اصطلاحا برگی شکل فریم پنجره ها و همچنین خطوط حجمی به کار رفته در قسمت شانه ای و رکاب خودرو، سبب شده تا نمای بغل بیش از سایر قسمت ها دل نشین و مجذوب کننده جلوه کند. به علاوه سایز مناسب رینگ ها هم در ارتقای کیفیت بصری نیمرخ دانگ فنگ آی ایکس 5 تاثیر بسزایی داشته است.

در قسمت پشت شاهد جانمایی مناسب چراغ های به هم پیوسته عقب در پهنای درب صندوق هستیم که به سهم خود بر مجذوب کنندهیت بصری نمای پشت این خودرو افزوده است.

البته فرم گوشه دار و زوایای شکسته چراغ ها هماهنگی کمتری با قوس ها و انحنا های ملایم نمای بغل دارد که می تواند مورد عتاب برخی افراد قرار بگیرد. طرح دورنگ سپر عقب به همراه المان هایی همچون چراغ های باریک روی سپر، سراگزوز های کرومی و دیفیوزر نقره ای هم جزو نقاط قوت طراحی نمای پشت این خودرو به تعداد می فرایند.

شرکت های چینی با استخدام طراحان مطرح جهانی و بومی، زبان های طراحی نوی به ویژه در بخش کابین برای محصولات خود خلق کرده اند که مصداق شاخص آن را می توانید در بهمن موتور دیگنیتی مشاهده کنید.

بهره گیری از خطوط مدرن در ترسیم نمای کلی داشبورد، فرم اسپرت و خوش دست غربیلک فرمان، طرح متفاوت و نسبتاً لوکس پنل تعویض دنده، نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی راننده محور به همراه پنل لمسی تنظیمات تهویه و...، از جمله شاخص ترین ویژگی های ظاهری کابین دیگنیتی به تعداد می فرایند. رودری ها و بازویی آن ها هم با چرم مصنوعی پوشش داده شده تا کاربران حس بهتری از لمس این قسمت ها داشته باشند.

همچنین تا حد امکان اصول ارگونومی در طراحی کابین خودرو رعایت شده و راننده دسترسی مناسبی به ادوات مورد نیاز خود دارد. فرم صندلی ها هم به گونه ای است که در مسافرت های طولانی کمتر بدن کاربران را دچار خستگی می کند و حمایت مناسبی حین دور زدن از بدن کاربر به عمل می آید.

متریال داشبورد و سایر ادوات کابین هم تقریبا از درجه کیفی قابل قبولی بهره می برد و می تواند رضایت نسبی بیشتر کاربران این گونه کراس اوور های میان قیمت را در پی داشته باشد. یکی از ویژگی های مناسب دیگر محصول بهمن موتور، فاصله محوری 2790 میلی متری آن است که درنتیجه موجب جادارتر شدن فضای درونی اتاق این خودرو خواهد شد.

خبر خوب دیگر برای خانواده ها هم این است که معادل 780 لیتر فضا در صندوق عقب دیگنیتی منتظر پذیرایی از لوازم شما خواهد بود؛ البته این میزان ظرفیت در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم به 1420 لیتر افزایش خواهد یافت؛ بنابراین خانواده ها هنگام مسافرت دغدغه چندانی به جهت جای دادن کلیه اسباب و لوازم خود در قسمت پشت خودرو نخواهند داشت.

سامانه تامین کننده قدرت کراس اوور کوپه گروه بهمن به پیروی از رسم رایج دو سه سال اخیر صنعت مونتاژ کشور، از گونه 1.5 لیتری توربو شارژ است که دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ بوده و می تواند 148 اسب بخار قدرت در 5600 دور ایجاد کند.

همچنین حدبیشتر گشتاور این موتور به 220 نیوتن متر می رسد که در بازه 1800 تا 4000 دور به وجود می آید و از طریق گیربکس سی وی تی تیپ ترونیک به سر چرخ های جلو انتقال داده می شود.

هنوز اطلاعات دقیق و رسمی پیرامون شتاب 0 تا 100 دیگنیتی و حدبیشتر سرعت آن از طریق بهمن موتور منتشر نشده، اما با توجه به مشخصات فنی و نسبت توان خروجی به وزن این خودرو، می توان انتظار داشت که شتاب صفر تا صد این کراس اوور 1570 کیلوگرمی به چیزی در حدود 11.2 ثانیه برسد. همچنین حدبیشتر سرعت آن هم احتمالا در محدوده 170 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

باک سوخت دیگنیتی معادل 58 لیتر ظرفیت دارد و میانگین مصرف سوخت آن هم حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر نام شده است؛ بنابراین به طور کلی باید گفت که عملکرد فنی دیگنیتی در سطح میانه ارزیابی می شود و عمدتا می تواند جوابگوی نیاز های خانواده ها باشد تا رفع هیجانات جوان ترها.

موتور: چهار سیلندر/توربوشارژ

گیربکس: CVT تیپ ترونیک

توان خروجی: 148 اسب بخار/ 220 نیوتن متر

شتاب 0- 100: حدود 12 ثانیه

مصرف سوخت: 7.5 لیتر در 100 کیلومتر

امکانات و آپشن های دیگنیتی بهمن موتور

بررسی کاتالوگ رسمی Dignity به ما نشان می دهد که این کوپه مجذوب کننده چینی تجهیزات تقریبا قابل قبول و مناسبی را به منظور ارتقای رفاه و آسایش سرنشینان ایرانی خود به میدان آورده است؛ که در سطور ذیل به آن ها اشاره شده است:

صفحه نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، سیستم صوتی با 6 اسپیکر به همراه بلوتوث و usb، اینه های جانبی برقی به همراه گرمکن و چراغ خوش آمدگویی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل کنترل لمسی به همراه دریچه تهویه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف اتوماتیک برقی دو تیکه، پاور ویندوز برای تمامی شیشه ها و سانروف، کروز کنترل، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین 360 درجه، سامانه کنترل توقف در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، سه حالت رانندگی و درب باک الکتریکی.

همچنین لازم است بدانید که تجهیزات ایمنی محصول نو بهمن موتور هم شامل ایموبلایزر، دوربین ثبت وقایع رانندگی، ایزوفیکس، چهار کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم های کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی، ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز و... می شود که با توجه به سطح آپشن های ایمنی خودرو های رقیب حاضر در بازار ایران، تقریبا قابل قبول و متناسب برآورد می شود.

از پشت فرمان دیگنیتی بیشتر ادوات مورد نیاز به راحتی در دسترس قرار دارند و از این نظر فکر راننده چندان سردرگم نخواهد شد. ضمناً موقعیت مناسب صندلی و فرمان هم مختصات مطلوبی جهت نشیمن راننده و تسلط وی بر سطح جاده برای او به وجود آورده است.

با شروع حرکت کمی حس لَختی و عدم چابکی به شما دست خواهد داد، اما بعد از شروع متوجه می شوید که شتاب این خودرو جهت مصارف روزمره و عادی، کاملا جوابگو خواهد بود. کیفیت سیستم تعلیق هم به نحوی است که ضربات و کوبش های سطح جاده تا حد امکان جذب خواهد شد و آرامشی تقریبا دلنواز برای سرنشینان به وجود خواهد آورد.

هندلینگ و پایداری بهمن موتور دیگنیتی به ویژه حین عبور از پیچ ها هم به نحوی است که چندان احساس نمی کنید در یک خودروی کراس اوور حضور دارید؛ چرا که چسبندگی آن بسیار مناسب بوده و حرکات عرضی اتاق هم به خوبی از طریق سیستم تعلیق مهار شده است تا سطحی اطمینان بخش از پایداری حتی بدون بهره گیری از سیستم کنترل هرزگردی و پایداری، برای دیگنیتی به وجود آید. همچنین عملکرد ترمز ها هم در توقف این خودروی نسبتا سنگین وزن تقریبا دلگرم کننده و مطلوب ارزیابی می شود.

هنگام نگارش این مقاله قیمت بهمن موتور دیگنیتی از طریق گروه بهمن 749 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده، اما در بازار چیزی حدود 800 تا 850 میلیون تومان اعلام شده که از این لحاظ در کلاس رقبایی همچون کی ام سی k7، چری تیگو 7 و ام وی ام x55 قرار می گیرد.

البته در آینده و با توجه به قرارداد های تولید مشترکی که بسیاری از خودروسازان داخلی با کمپانی های چینی انعقاد خواهند کرد، قطعا شاهد عرض اندام رقبای متنوع و بیشتری برای کراس اوور کوپه گروه بهمن در بازار ایران خواهیم بود.

اما با وجود این، از آنجا که فرم بدنه کوپه مانند دیگنیتی در ایران خاص و منحصربه فرد است، باید اذعان کرد که اگر خودروسازان داخلی اقدام به ارائه کراس اوور های کوپه دیگر به بازار کشورمان نکنند، دیگنیتی همچنان یکی از خوش اقبال ترین شاسی بلند های شهری بازار باقی خواهد ماند.

منبع: اقتصاد آنلاین

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: فرادید
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7628

به "دیگنیتی بهمن موتور، نخستین کلاسور کوپه مونتاژی بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگنیتی بهمن موتور، نخستین کلاسور کوپه مونتاژی بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید