دردسرهای بعد از ادغام بانک های نظامی ، از سرگردانی مشتریان تا نگرانی کارمندان

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، با شروع زمستان پرونده ادغام بانک های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، قوامین و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه بسته شد.

دردسرهای بعد از ادغام بانک های نظامی ، از سرگردانی مشتریان تا نگرانی کارمندان

حالا به گفته فرهاد حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی، بانک سپه با نزدیک به 470 هزار میلیارد تومان سپرده از بانک ملی به عنوان عظیمترین بانک ایران پیشی گرفته است.

درباره تعداد شعب این بانک نیز به گفته حنیفی از بانک سپه خواسته شده تا پس از ادغام بر اساس ظرفیتی که در هر شهر وجود دارد و محل استقرار شعب، اصلاح شبکه شعب را در دستور کار قرار دهد.

این درحالی است که محمد کاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه، پیش تر اطمینان داده بود که کارکنان و کارمندان بانک نباید نگران حذف شعب بانکی و یا ادغام بانک ها در بانک سپه باشند چون هیچ یک از آنها تعدیل نمی شوند اما اکنون با کاهش شعب درباره آینده کاری نیروها نگرانی هایی ایجاد شده است.

تا اینجا فقط با تعویض تابلو شعب و تغییر نام بانک های ادغام شده به بانک سپه اتفاق خاصی برای اکثریت نیروها نیفتاده، فقط در حد فاصل هر چهارراه یک یا چند شعبه بانک سپه می بینیم و مشتریان میان شعب به قول خودشان سرگردان شده اند.

اما اگر قرار باشد با توجه به دستور بانک مرکزی قرارداد های کارمندان مطابق با آنچه قبلا بوده پیش برود، این نگرانی وجود دارد که پس از ادغام و خاتمه قرارداد بعضی کارمندان، با آن ها تمدید قرارداد نشود.

بین شعب سرگردانمان کردند

با خاتمه یافتن پروژه عظیم ادغام از مشتریان این بانک ها گرفته تا کارمندان در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری درباره ادغام و پیامدهایش نوشتند.

بعضی از بلاتکلیفی بین شعب این بانک گلایه کردند و بعضی دیگر ادغام را ناکارآمد خواندند… در ادامه نظرات تعدادی از مشتریان و کارمندان بانک های ادغامی را می خوانید:

آقا این سپه و انصار رو ادغام کردن، اسمش رو گذاشتن سپه، میری تو بانک میگن من قوامین سابقم، شما باید بری سپه اونوری، اونوری می گه من از اول سپه بودم ولی باید بری یه شعبه سپه دیگه، سپه بعدی می گه اینجا قبلا سپه بوده الان دیگه نیست…کشتن ما رو بابا

ادغام بانک های نظامی بیشتر حالت ظاهری داره. انصار، کوثر، قوامین، حکمت، مهر اقتصاد هر کدوم هسته بانکی خودشون رو دارن، تمام شعب و نیروهاشونم که پابرجاست حتی اینترنت بانکاشون هم جداست و طبق روال سابق مشغولند. صرفا توی اسم همه شدن سپه(فلان سابق) …سرکاریم همه

چرا این بانک هر چقدرم ادغام شد و عظیم شد و بالاتر رفت سیستم و فرایندهاش به روز نشد؟

بین شعبه ها سرگردونمون کردن والا. گفتن سیستم هاشون به هم وصله ولی وقتی می ری میگن انصار سیستم سپه و انصار رو داره ولی سپه کارای انصار رو انجام نمی ده یه همچنین چیزی

این چه ادغامیه که برای تعویض کارتم باید برم شعبه مربوطه بانک مربوطه و این مزخرفات؟!

الان که ادغام تموم شد دیگه بهونه چیه؟! چرا حقوق ما رو ضایع می کنید؟… چرا حقوق ما با کارمندای بانک سپه زمین تا آسمون فرق داره؟

چرا خوب درباره جزئیات اطلاع رسانی نمی کنن حتما باید بریم تا بانک تو این شرایط؟ الان من می خوام ببینم تکلیف کارت ها و حسابام تو بانک های ادغام شده چیه، چیکار باید بکنم؟

امروز بانک انصار وام پرداخت نمی کرد، چندین بار از بانک انصار راحت وام گرفته ام. گفتند که با سپه ادغام شده اند، به بانک سپه مراجعه کردم، باورم نمیشه با این شرایط وام میدن! برای30تومن میگن ضامن ها باید کارمند رسمی باشند، گواهی کسر اقساط بگیرند، زیر 60 سال باشند و از اقوام درجه یک هم نباشند!

ادغام بانک های نظامی کار غیرمنطقی بود وهیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد. اتفاقا بانک های تفکیک شده و مستقل و جدا برای هر ارگان نظامی خیلی بهتر خدمات می داد بخصوص بانک انصار که خیلی عالی بود حیف شد

ازهمین الان حرف ازتعدیل نیرو و یا قرارداد دربین این بانک ها ردوبدل میشه. واقعا باید افسوس خورد که بعد از پانزده سال باید قراردادی بشند

چرا تکلیف سهامداران خرد بانک های ادغامی را تعیین نمی کنن؟

اون از مسخره بازی صفر کردن حساب هامون چند ماه پیش به بهانه ادغام این هم الان از مسخره بازیشون که حیرونمون نموده بین شعبه های این بانکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5878

به "دردسرهای بعد از ادغام بانک های نظامی ، از سرگردانی مشتریان تا نگرانی کارمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسرهای بعد از ادغام بانک های نظامی ، از سرگردانی مشتریان تا نگرانی کارمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید