درخواست پمپئو از شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه با ترغیب اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به تمدید تحریم تسلیحاتی این سازمان علیه تهران مدعی شد: ایران یک شمشیر داموکلس [تهدید دائم و خطر مداوم] را بالای سر ثبات مالی در خاورمیانه نگه خواهد داشت که کشورهایی مانند روسیه و چین را که به ثبات در بهای انرژی وابسته هستند، به مخاطره می اندازد.

درخواست پمپئو از شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا در کوشش مذبوحانه خود برای تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات متعارف به ایران- که در اکتبر امسال منقضی می شود- تا جایی پیش رفته که تهدید نموده است برای برقراری مجدد این تحریم ها حتی به اقدام حقوقی نیز متوسل خواهد شد.

این در حالی است که ایران ادعای تسلیح گروههای شبه نظامی در خاورمیانه از جمله حوثی های یمن را رد نموده و واشنگتن و متحدان عرب آمریکا در حاشیه خلیج فارس را برای بروز تنشهای منطقه ای مسئول و مقصر می داند.

افزون بر آن، تهران هشدار داده است که در صورت تمدید تحریم تسلیحاتی، به این اقدام پاسخی مناسب خواهد داد و اینکه یک چنین تصمیمی توافق هسته ای سال 2015 را به خطر می اندازد؛ توافقی که بر طبق آن تهران موافقت کرد در ازای لغو تحریمها، برنامه غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3721

به "درخواست پمپئو از شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پمپئو از شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید