درخواست طلاسازان برای تسهیلات ضد کرونا

به گزارش آریا بلاگ، با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب وکارها آسیب دیدند که ازجمله این واحدها صنف طلافروشان بودند به خصوص اینکه مهم ترین زمان فروش خود که همانا عید نوروز بود را از دست دادند.

درخواست طلاسازان برای تسهیلات ضد کرونا

علی رغم اینکه فعالیت کسب وکارها به تدریج آغاز شده، اما طلافروشان اعلام کردند که خبری از رونق کار در این بخش نیست و دادوستد و معاملات در بازار کاهش چشمگیری داشته است و اگر هم معامله ای انجام می گردد در بخش طلای آب شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تأثیر منفی شیوع کرونا بر کسب وکار طلاسازان و طلافروشان، گفت: می توان در بحث اقتصادیات، پرداخت قبوض آب، برق و گاز و پرداخت جرائم به طلاسازان یاری کرد و تسهیلاتی را در این بخش ها برای آنها در نظر گرفت.

آیت محمدولی درباره شرایط کسب وکارها، گفت: ویروس کرونا همه اصناف به خصوص طلا و جواهر را دچار مشکل نموده است، به گونه ای که در صنعت طلا تعطیلی کامل رخ داد، اما در غربالگری مشاغل آسیب دیده محسوب نشد.

او اضافه نمود: اسم طلاساز این تصور را ایجاد می نماید که افراد وضع اقتصادی خوبی دارند، این در حالی است که در اعضای این صنف، واحدهایی داریم که اگر یک روز فعالیت نداشته باشند برای امرارمعاش دچار مشکل می شوند.

محمدولی گفت: گسترش ویروس کرونا و به دنبال آن بی رونقی بازار، مسائل فعالان در این بخش و فراورینمایندگان که هرکدام به ده ها کارگر حقوق می دهند را افزایش داده است.

او ادامه داد: باوجود این مسائل، یاری نقدی و غیر نقدی برای صنعت طلا و جواهر در نظر نگرفته نشده و ما نیز انتظار این یاری را نداریم، اما در بحث اقتصادیات، پرداخت قبوض آب، برق و گاز و پرداخت جرائم می توان به طلاسازان یاری کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران درباره آمار بیکارشدگان در بخش طلا و جواهر گفت: 60 تا 70 درصد واحدهای صنفی (معادل 700 تا 800 واحد) در چند سال گذشته نتوانستند فعالیت نمایند و اعلام تعطیلی کردند و نیروی کار بسیاری تعدیل شد.

او اضافه نمود: باوجود تعطیلی بسیاری از طلاسازی ها، اما بعضی از همکاران ما باوجود همه این مسائل نیروی کار خود را تعدیل نکردند و کوشش داریم دوباره آنها را به چرخه فراوری برگردانیم و برای این منظور سند راهبردی تنظیم و به وزارت صنعت ارائه کردیم.

محمدولی گفت: در این مدت کوشش کردم درب صادرات به کشورهای دیگر را باز کنیم تا واحدهای آسیب دیده کار خود را از نو آغاز نمایند.

او ادامه داد: اگر کرونا به حداقل برسد، می توانیم فراوری و صادرات را رونق دهیم و برای کشور درآمدزایی کنیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3728

به "درخواست طلاسازان برای تسهیلات ضد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست طلاسازان برای تسهیلات ضد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید