دام کلاهبرداران در زمان ثبت نام اینترنتی مدارس

به گزارش آریا بلاگ، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به نزدیکی آغاز ثبت نام اینترنتی مدارس، بعضی از افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری با طراحی وب سایت های جعلی و انجام تبلیغات مختلف، شهروندان را به سمت صفحات جعلی راهنمایی نموده و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.

دام کلاهبرداران در زمان ثبت نام اینترنتی مدارس

به گزارش خبرنگاران کرمان؛ سرهنگ امین یادگار نژاد اظهارداشت :با توجه به شرایط مختلف روش های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می گردد و متاسفانه افراد زیادی به دلیل اینکه اطلاع و دانش کافی ندارند یا به دلیل بی دقتی در دام این مجرمان سایبری گرفتار می شوند و کلاهبرداران با همین روش های ساده پول زیادی به جیب می زنند.

وی با اشاره به نزدیکی آغاز ثبت نام مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف اضافه نمود: والدین در هنگام ثبت نام اینترنتی فرزندان خود حتما آدرس سایت را به صورت دستی وارد نموده و به گزینه های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد ننموده و تنها به وسیله سامانه saja.medu.ir اقدام به ثبت نام دانش آموزان خود نمایند.

این مقام سایبری گفت:شهروندان باید مطلع باشند برای ثبت نام اینترنتی فرزندان خود باید به وسیله وب سایت های رسمی اقدام نمایند و به اطلاعیه های وزرات آموزش و پرورش در این حوزه توجه نموده و از هرگونه ثبت نام در سایت های اینترنتی متفرقه خودداری نمایند.

وی با اشاره به اعتماد بیش از حد خانواده ها به افراد آنلاین در فضای مجازی گفت:ارسال لینک های جعلی و دروغین با عنوان ثبت نام مدارس دولتی و غیرانتفاعی، با تبلیغات اغوا نماینده در این ایام، به خصوص در شبکه های اجتماعی افزایش داشته است.

سرهنگ یادگارنژاد توضیح داد:ارسال نمایندگان لینک های جعلی در فضای وب هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی و هویتی دانش آموزان ندارند، بنابراین اعتماد به این افراد و مراجعه به لینک های ارسالی می تواند زمینه سوءاستفاده از کاربران را درآینده فراهم سازد.

این مقام مسئول درباره واریز وجه نیز بیان نمود:در زمان ثبت نام نیازی به واریز وجه به شماره کارت های درج شده در سایت ها یا ارسال شده به وسیله پیامک، نیست و بایستی از این کار خودداری کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان هشدار داد:والدین برای ثبت نام فرزندان خود به لینک های دریافتی که از طرق مختلف دریافت می گردد به هیچ عنوان اعتماد ننموده و بر روی آن کلیک ننمایند و هنگام واریز وجه در زمان ثبت نام با استفاده از درگاه های پرداخت الکترونیکی پروتکل های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر، اطلاعات تماس با ما در سایت و نشان اعتماد الکترونیکی را به طور کامل آنالیز ،تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرید.

سرهنگ یادگارنژاد،از شهروندان خواست اگر با صفحاتی که به نظر آنها جعلی هستند برخورد کردند، مراتب را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش دهند تا هر چه سریع تر برای آنالیز موضوع و برخورد با کلاهبرداران اقدام گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7027

به "دام کلاهبرداران در زمان ثبت نام اینترنتی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دام کلاهبرداران در زمان ثبت نام اینترنتی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید