خبرنگاران پلیس هنگ کنگ 14 معترض سرشناس را بازداشت کرد

به گزارش آریا بلاگ، پکن- خبرنگاران- پلیس هنگ کنگ در عملیاتی هماهنگ 14 تن از معترضان سرشناس این منطقه را به دلیل سازماندهی اعتراضات خیابانی سال گذشته میلادی بازداشت کرد.

خبرنگاران پلیس هنگ کنگ 14 معترض سرشناس را بازداشت کرد

به گزارش خبرنگاران روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز شنبه نوشت: در میان بازداشت شدگان، افرادی از جمله جیمی لای، مارتین لی و آلبرت هو از بنیانگذاران جنبش دموکراسی در هنگ کنگ حضور دارند.

لام وینگ هو از مقامات پلیس جزیره هنگ کنگ گفت: پنج نفر از این 14 نفر به طور جداگانه در 30 مارس و 19 اکتبر در راهپیمایی های غیرمجاز شرکت داشتند.

او با اشاره به اینکه این افراد 18 ماه مه به دادگاه تحویل خواهند شد گفت: عملیات پلیس هنوز ادامه دارد و ما دستگیری های بیشتری را رد نمی کنیم.

هنگ کنگ در سال گذشته میلادی ماهها صحنه اعتراضات طرفداران برقراری دموکراسی بود.

وو چی وی رئیس حزب دموکرات هنگ کنگ نیز با بیان اینکه این دستگیری ها برای سکوت و اعمال فشار بر مخالفان است عهد کرد که دموکرات های مخالف مقاومت کنند.

تظاهرات مردم هنگ کنگ ابتدا در خرداد سال گذشته در اعتراض به یک لایحه استرداد آغاز شد که به مظنونان جنایی اجازه می داد برای محاکمه به سرزمین اصلی چین فرستاده شوند دولت هنگ کنگ بعد از سه ماه نا آرامی، مهر ماه سال گذشته لغو این لایحه را گفت، اما تظاهرات کنندگان همچنان به اعمال فشار بر دولت این کشور برای محقق شدن دیگر خواسته های خود از جمله استعفای خانم کری لم رییس اجرایی منطقه ویژه هنگ کنگ چین و تحقیقات مستقل درباره خشونت های ادعا شده پلیس علیه تظاهرات کنندگان ادامه دادند.

معترضان هنگ کنگی که به گفته چین از حمایت آمریکا و بریتانیا برخوردار بودند با هدف اینکه برای نیروهای امنیتی شناسایی نشوند هنگام تظاهرات از ماسک استفاده می کردند و با افزایش آشوب ها، خانم لم تصمیم گرفت با استفاده از اختیارات قانونی خود ماسک زدن را ممنوع کند که باعث شکلگیری موج جدیدی از اعتراضات شده است.

اعتراضات مخالفان در هنگ کنگ خاتمه بعد از پیروزی چشمگیر آنها در انتخابات شهرداری های این جزیره کمتر شد و با آغاز سال نو چینی که با شیوع ویروس کرونا همزمان شده بود به صورت نسبی خاتمه یافت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3021

به "خبرنگاران پلیس هنگ کنگ 14 معترض سرشناس را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلیس هنگ کنگ 14 معترض سرشناس را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید