خبرنگاران پاپ از جامعه جهانی خواست برای بازگشت آوارگان سوری و عراقی کوشش کند

به گزارش آریا بلاگ، تهران -پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا پنجشنبه شب با حمایت از مزایاهای ساکنان مسیحی در سوریه و عراق، از جامعه دنیای خواست که ساکنان این کشورها که به خاطر جنگ فرار نموده اند، برای بازگشت به کشورهایشان ترغیب نمایند.

خبرنگاران پاپ از جامعه جهانی خواست برای بازگشت آوارگان سوری و عراقی کوشش کند

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری فرانسه، رهبر کاتولیک های دنیا در کلیپ تصویری که روز پنجشنبه به مناسبت یک نشست اینترنتی که توسط واتیکان با بیش از پنجاه سازمان غیردولتی کاتولیک در منطقه برگزار گردید، سخن می گفت، تأکید کرد: من به ویژه در فکر آن کسانی هستم که مجبور شدند به خاطر فرار از جنگ و برای یک زندگی بیشتر، خانه هایشان را ترک نمایند.

پاپ در پیامش آورده است: خصوصا به فکر مسیحیانی هستم که مجبور شدند اماکنی را ترک نمایند که در آن متولد و عظیم شده اند، باید تشویق کنیم که حضور مسیحیان در این سرزمین ها به همان صورت گذشته ادامه یابد که این امر نشانه صلح، پیشرفت، توسعه و منافع میان افراد و ملت ها خواهد بود.

وی در مورد آوارگانی که تمایل دارند که به کشورهایشان بازگردند نیز از جامعه دنیای خواست که هرچه در توان دارد به کار گیرد تا این افراد با تضمین امنیت و شرایط مالی ضروری به کشورهایشان بازگردند.

پاپ از سازمان های کاتولیک خواست که به مسائل خطرناکی فکر نمایند که ملت های عزیز در سوریه و عراق و کشورهای مجاور از آن رنج می برند.

سازمان غیر دولتی حمورابی که مدعی حمایت از حقوق مسیحیان عراق است، در این باره بیان کرد که تا سال 2003 حدود 2 میلیون و 500 هزار مسیحی در عراق زندگی می کردند که در حال حاضر این تعداد به 400 تا 300 هزار نفر کاهش یافته است.

فرانسیس دوشنبه گذشته بیان کرد که آوایل ماه مارس (اسفند/ فرودین) عراق خصوصا به بغداد و موصل خواهد رفت، سفری که از آن به یک سفر تاریخی یاد می گردد.

این نخستین سفر خارجی پاپ در بیش از یک سال گذشته به شمار می رود که در نوامبر 2019 از تایلند و ژاپن ملاقات نموده است.

ماتئو برونی سخنگوی واتیکان گفت: سفر پاپ در تاریخ پنجم تا هشتم مارس (15-18 اسفند) به دعوت دولت عراق و کلیسای کاتولیک این کشور و با ملاقات از شهرهای بغداد، اربیل، موصل و قره قوش (بخدیدا در استان نینوا) صورت خواهد گرفت.

به گفته برونی؛ زمان بندی و برنامه این سفر پاپ که 10 روز دیگر (17 دسامبر، 27 آذر ماه) 84 ساله می گردد، در آینده و با درنظرگرفتن تحولات اوضاع اضطراری بهداشت دنیای مرتبط با همه گیری بیماری کوید 19، اعلام خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5452

به "خبرنگاران پاپ از جامعه جهانی خواست برای بازگشت آوارگان سوری و عراقی کوشش کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاپ از جامعه جهانی خواست برای بازگشت آوارگان سوری و عراقی کوشش کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید