خبرنگاران اینترنت ثابت 756 روستای آذربایجان غربی ارتقا می یابد

به گزارش آریا بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: وزارت ارتباطات، توسعه اینترنت روستایی را در 2 حوزه اینترنت ثابت و سیار پیگیری می نماید که در بخش اینترنت ثابت ارتقای 756 روستا به اپراتور روستایی های وب ابلاغ شده است.

خبرنگاران اینترنت ثابت 756 روستای آذربایجان غربی ارتقا می یابد

قاسم جلیلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: هزینه ارتقای این سایت ها از محل اعتبارات دولتی و در قالب طرح خدمات عمومی اجباری (USO) تامین می گردد.

وی اعلام کرد: در صورت تامین تجهیزات تا اردیبهشت سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان شامل 2 هزار و 200 روستا به اینترنت پرسرعت و ثابت مجهز می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اضافه نمود: همچنین در بخش اینترنت سیار روستایی، توسعه 737 روستای این استان در حال اجرا است.

جلیل نژاد گفت: تا به امروز اتصال اینترنت بیش از 75 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان برقرار شده است و تامین اینترنت مابقی روستاها در اولویت برنامه های وزارت ارتباطات واقع شده است.

به گزارش خبرنگاران سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می گردد.

زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

با استفاده از اینترنت سیار، کاربر می تواند فارغ از مکانی که در آن حضور دارد، به شبکه متصل شده و از اینترنت استفاده کند. تمام سرویس هایی که روی شبکه تلفن همراه ارائه می شوند و همچنین وای مکس (Wimax) در این دسته جای می گیرند. عنوان اینترنت ثابت به نوعی از اتصال به اینترنت اطلاق می گردد که کاربر فقط در یک مکان ثابت می تواند از آن استفاده کند. مثلا کاربر می تواند برای خانه خود یک اشتراک اینترنت تهیه نموده و فقط در محل همان خانه از به شبکه اینترنت متصل شده و از آن استفاده کند.

در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره به وسیله این ادارات کل در استان ها پیگیری می گردد و به همین دلیل وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5874

به "خبرنگاران اینترنت ثابت 756 روستای آذربایجان غربی ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اینترنت ثابت 756 روستای آذربایجان غربی ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید