خانزادی: ناوشکن دنا بهمن ماه به ناوگان نیروی دریایی ملحق خواهد شد، شروع ساخت ناوشکن سنگین از سال 99

به گزارش آریا بلاگ، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر سالروز نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن دنا در بهمن ماه امسال اطلاع داد.

خانزادی: ناوشکن دنا بهمن ماه به ناوگان نیروی دریایی ملحق خواهد شد، شروع ساخت ناوشکن سنگین از سال 99

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفتم آذرماه، سالروز گرامیداشت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: هفتم آذر نماد قدرت نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس است که تنها پس از گذشت 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی، طومار نیروی دریایی عراق در هم پیچیده شد.

وی اضافه نمود: پس از آن عملیات، اسکورت کشتی های جمهوری اسلامی ایران توسط نیروی دریایی ارتش آغاز شد که طی این عملیات، 10 هزار فروند کشتی تجاری در طول جنگ تحمیلی از دریای عمان و خلیج فارس عبور کردند که تنها 20 فروند کشتی مورد اصابت نهاده شد.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه توفیقات نیروی دریایی ارتش پس از دفاع مقدس به سمت آب های شرق خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند توسعه یافت، گفت: بالغ بر 90 درصد تجارت جمهوری اسلامی ایران به وسیله دریا انجام می گردد، بنابراین با وقوع هر گونه دزدی دریایی طی مدت زمان اخیر، نیروی دریایی ارتش در محدوده خلیج عدن، تنگه باب المندب و حتی در شرق اقیانوس هند نیز وارد عمل شده است.

*محدوده عملکرد نیروی دریایی ارتش به دریای سرخ گسترش یافته است

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در ماه های اخیر با ناامن شدن دریای سرخ که منجر به حمله به چندین نفتکششد، محدوده عمل نیروی دریایی ارتش نیز به دریای سرخ توسعه پیدا کرد که ناوگروه های 63 و 64 در دریای سرخ حضور یافتند و هم اکنون نیز ناوگروه 64 با حضور ناو الوند و ناو پشتیبانی بندرعباس در دریای سرخ حضور دارد و طی چند روز گذشته، چند فروند کشتی نفتکش در دریای سرخ تا کانال سوئز اسکورت شده است.

امیر دریادار خانزادی درباره دستاورد های نیروی دریایی ارتش اعلام نمود: از سال های گذشته ساخت ناو های توپدار آغاز و پس از آن تحت پروژه موج، ساخت ناوشکن ها آغاز شد که تا کنون سه فروند از این ناوشکن ها ساخته شده است.

وی اضافه نمود: کار ساخت ناوشکن دماوند تمام شده و به آب انداخته شده است. در حال حاضر تست های شناوری آن طی شده و در حال نصب تجهیزات روی آن هستیم. دماوند با یک فناوری جدید در حوزه پیشران و سلاح تا سرانجام سال به بهره برداری خواهد رسید. ناوشکن دماوند، از نسل جدید شناور های دارای سطح مقطع راداری پایین تر و چالاکی بیشتر است.

*دنا بهمن ماه به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می گردد

امیر دریادار خانزادی یادآور شد: ان شاءالله بهمن ماه شاهد خواهیم بود که ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن سهند سال گذشته به نیروی دریای ارتش ملحق شد و امروز این ناوشکن در حال آماده شدن برای ماموریت اقیانوسی است.

وی از آماده سازی ناوشکن تفتان اطلاع داد و اضافه نمود: کار ساخت کاسه ناوشکن تفتان به سرانجام رسیده و امیدوارم این ناوشکن در سال 99 به نیروی دریایی ارتش ملحق گردد.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه زیردریایی های غدیر به تسلیحات و اژدر های بومی والفجر مسلح شده اند و در تیراژ بالا در نیروی دریایی ارتش بکار گرفته می شوند، تاکید نمود: زیر دریایی کلاس فاتح امروز در اختیار نیروی دریایی ارتش است و در ماموریت ها از آن استفاده می گردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: موضوع بعدی تسلیح زیر دریایی ها به موشک های زیر سطحی بود که سال گذشته این موشک تحت عنوان پروژه جاسک 2 آزمایش شد. البته این فناوری سال ها است که در اختیار وزارت دفاع است، اما ما دقیق ترین موشک را انتخاب کردیم که می تواند با دقت بالایی اهداف را مورد اصابت قرار دهد.

وی از الحاق های جدید در نیروی دریایی ارتش خبرداد و اضافه نمود: به طور همزمان الحاق یک فروند ناو مین شکار تحت عنوان صبا را به نیروی دریایی ارتش خواهیم داشت. همچنین الحاق پهپاد سیمرغ با مداومت پرواز 24 ساعته و توانایی حمل انواع سلاح از جمله بمب، راکت و پرتابه انجام خواهد شد.

امیر دریادار خانزادی همچنین مطرح نمود: هواپیما های آموزشی نسل جدیدی هم که ساخت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است به یگان هوادریای نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه به فناوری سیلو های موشک عمود پرتاب دست پیدا نموده ایم که توانایی انهدام موشک کروز را هم دارند، اعلام کرد: نسل بعدی زیر دریایی فاتح به سیستم رانش مستقل از هوا AIP مجهز خواهد شد که به پنهان کاری زیر دریایی یاری می نماید که دستیابی به فناوری آن در مجموعه وزارت دفاع به طور کامل اجرا شده است.

*کار ساخت ناوشکن سنگین تحت عنوان پروژه نگین از سال 99 آغاز می گردد

وی با بیان اینکه ساخت ناوشکن سنگین تحت عنوان پروژه نگین از سال 99 آغاز می گردد، اعلام نمود: همچنین در آینده کار ساخت زیر دریایی سنگین بعثت نیز آغاز خواهد شد که ویژگی های خاصی دارد.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه شناور موج شش با تناژ بالا از نوع شناور های تری ماران با سه بدنه خواهد بود، تاکید نمود: همچنین در ناو های جدید از رادار چشم عقاب که یک رادار آرایه فازی و چهار وجهی ثابت است، روی شناور ها نصب می گردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه به تجهیزات جنگ الکترونیک خوبی دست پیدا نموده اند، گفت: وسیله جدیدی که تاثیرات راهبردی بر نیروی دریایی دارد، پهپاد جدید دریا پایه است که توسط محققان نیروی دریایی ارتش ساخته شده و یک پهپاد عمود پرواز است. پهپاد های دریایی ویژگی های پیچیده ای دارند، چون اهداف در دریا متحرک هستند و تکنیک های بسیار پیشرفته ای در این پهپاد بکار رفته است.

امیر دریادار خانزادی درباره تهدیدات آمریکا در دریا، توضیح داد: تا امروز با اقتداری که در نظام وجود داشته، آمریکایی ها به هیچ عنوان جرات تهدید مستقیم ندارند و اقدامات آن ها بیشتر به صورت نیابتی و به منظور ایجاد فضای ناامنی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح نمود: آخرین اقدامات تروریستی آن ها علیه نفتکش های ایران در دریای سرخ رخ داد و امروز این امنیت را در دریای سرخ ایجاد نموده ایم که اگر آمریکایی ها دست از پا خطا نمایند، سیلی محکمی دریافت خواهند کرد.

وی در سرانجام درباره رزمایش های این نیرو در امسال، گفت: به زودی رزمایش سه جانبه در منطقه شمال اقیانوس هند با شرکت کشور های روسیه و چین خواهیم داشت که پس از آن هم رزمایش نیرو های دریایی حاشیه اقیانوس هند را خواهیم داشت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1456

به "خانزادی: ناوشکن دنا بهمن ماه به ناوگان نیروی دریایی ملحق خواهد شد، شروع ساخت ناوشکن سنگین از سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانزادی: ناوشکن دنا بهمن ماه به ناوگان نیروی دریایی ملحق خواهد شد، شروع ساخت ناوشکن سنگین از سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید