جدیدترین آمار ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور، همراه اول مهره اصلی اینترنت سیار

به گزارش آریا بلاگ، طبق جدیدترین داده های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشترکان اینترنت نسلهای 3 و 4 همراه اول در شش ماه نخست امسال به حدود 37 میلیون و 820 هزار رسیده که رشد 5.96 درصدی نسبت به سه ماهه ابتدایی 99 داشته و حدود 49.42 درصد از کل مشترکان اینترنت ایران را پوشش داده است.

جدیدترین آمار ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور، همراه اول مهره اصلی اینترنت سیار

به گزارش شمانیوز، دولت الکترونیکی به صورت کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارائه موثر و کار آمد اطلاعات و خدمات به شهروندان و مشتریان تعریف می شود. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از اینترنت برای انجام تراکنش با دولت تاثیر مثبتی روی اعتماد افراد و افزایش درک عمومی از پاسخگو بودن دولت دارد. علاوه بر آن میزان رضایت افراد نیز افزایش پیدا خواهد کرد و آن ها را به تصمیم گیری تشویق خواهد کرد.از مهمترین اهداف و فواید اصلی دولت الکترونیک، مردم سالاری الکتریکی است.

اما تحقق دولت الکترونیک پیش نیازهای خود را دارد که از جمله می توان به رشد فناوری اطلاعات و رشد استفاده از اینترنت بین مردم اشاره کرد بر همین اساس فراهم کردن بخش مهمی از آن برعهده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اپراتورهای تلفن همراه کشور در راستای تحقق این مهم از سالهای گذشته اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده اند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر سه ماه گزارش فصلی از شرایط اپراتورهای تلفن همراه کشور را از نظر شاخص های کمی و کیفی ارائه می هد. بر اساس این گزارش ها تا به امروز همراه اول به عنوان اولین ارائه دهنده نسل چهار و نیم اینترنت در دو حوزه ضریب نفود و میزان مشترک به نسبت دو اپراتور دیگر شرایط مطلوب تری داشته و طی گزارش های فصلی رشد کمی و کیفی این دو شاخص قابل مشاهده است.

اما در جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سه ماهه دوم سال 99 همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور اینترنت سیار کشور با در اختیار دریافت بیشترین تعداد مشترکان اینترنتی 3G و 4G، نقش مهمی در پیشبرد سیاست های دولت در تحقق دولت الکترونیک داشته است.

طبق داده های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشترکان اینترنت نسلهای 3 و 4 همراه اول در شش ماه نخست امسال حدود 37 میلیون و 820 هزار رسیده که رشد 5.96 درصدی نسبت به سه ماهه ابتدایی 99 داشته و حدود 49.42 درصد از کل مشترکان اینترنت ایران را پوشش داده است.

بر اساس این گزارش، مشترکان اینترنت نسل های 3 و 4 همراه اول با رشد 5.96 درصدی نسبت به سه ماهه ابتدایی سالجاری، اکنون 49.42 درصد از کل مشترکان اینترنت را در اختیار دارند.در این بین سهم ایرانسل 46.34 درصد از کل مشترکان پهن باند 3G و 4G و سهم رایتل نیز 4.26 درصد از کل مشترکان پهن باند است.

اما این امر در مقایسه با آمار ارائه شده در اواخر سال گذشته، ما را به آسانی به این نتیجه می رساند که همراه اول همچنان در صف اول ارائه دهندگان اینترنت همراه در کشور قرار گرفته است و این اپراتور با حفط صدرنشینی خود توانسته است با رشد 11.56 درصدی در این شاخص به فعالیت خود ادامه دهد و در عین حال تعداد مشترکان اینترنت نسلهای سوم و چهارم خود را به بیش از 37 میلیون و 820 هزار افزایش دهد.

این در حالی است که رشد ایرانسل 10.88 درصد بوده و تعداد مشترکانش حدود 35 میلیون و 450 هزار است و رایتل نیز با رشد 4.3 درصدی در این شش ماهه، توانسته تعداد مشترکانش را به بیش از 3 میلیون و 252 هزار برساند.

گفتنی است هم اکنون 76 میلیون و 531 هزار و 179 مشترک اینترنت 3G و 4G با ضریب نفوذ 91.07درصد در کشور داریم.

گزارش: معصومه افلاکی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4914

به "جدیدترین آمار ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور، همراه اول مهره اصلی اینترنت سیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین آمار ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور، همراه اول مهره اصلی اینترنت سیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید