ثبت وحشتناکترین نرخ مرگ و میر در آمریکا

به گزارش آریا بلاگ، داده های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد ماه دسامبر (آذر-دی) بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا از زمان آغاز همه گیری در آمریکا بوده است.

ثبت وحشتناکترین نرخ مرگ و میر در آمریکا

تارنمای هیل گزارش داد: آمریکا تا به امروز در این ماه بیش از 63 هزار مرگ ناشی از کرونا داشته است.

تا پیش از این ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) با بیش از 55 هزار جان باخته، مرگبارترین ماه سال به ثبت رسیده بود. براساس آمار پروژه رهگیری کووید-19 با کاهش دما، گردهمایی مردم در ایام تعطیلات و افزایش مبتلایان، تنها با گذشت سه هفته از ماه آوریل آمار مرگ در این کشور از ماه آوریل پیشی گرفت.

براساس تازه ترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از 19 میلیون نفر رسیده و بیش از 330 هزار نفر در این کشور جان باخته اند.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هفته گذشته هشدار داد همه گیری قبل از این شرایط بهتری پیدا کند و حتی با وجود آغاز واکسیناسیون بدتر خواهد شد و از مردم آمریکا خواست هوشیار باشند.

آنتونی فائوچی نیز روز یکشنبه این اظهارات بایدن را تایید و هشدار داد که آمریکا ممکن است با وخیم ترین شرایط همه گیری در هفته های آینده روبرو شود.

وی اضافه نمود: با بستری شدن بیش از 120 هزار نفر ما واقعا در مرحله بحرانی قرار داریم.

تا به امروز دو واکسن ساخت شرکت های فایزر و مدرنا مجوز استفاده اضطراری را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرده اند و کمی بیش از یک میلیون نفردر آمریکا واکسن زدهاند و گفته می شود بیش از 9 میلیون دوز واکسن فروخته شده است.

طبق برنامه دولت فدرال قرار بوده تا پایان امسال حدود 20 میلیون نفر واکسینه شوند که به نظر می رسد این هدف تحقق یافتنی نیست.

با وجود وعده های داده شده از جمله در زمینه توزیع واکسن، چالش های جدیدی در حال افزایش است. با شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا و آفریقای جنوبی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا به تازگی خواستار تست کرونا از مسافرانی شده که قرار است وارد آمریکا شوند.

براساس آخرین آمار، تا به امروز 19 میلیون و 433 هزار و 847 نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و 339 هزار و 921 نفر جان باخته اند. ، ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5602

به "ثبت وحشتناکترین نرخ مرگ و میر در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت وحشتناکترین نرخ مرگ و میر در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید