ثبت جهانی منطقه هورامان نقطه عطفی در تاریخ کردستان است

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان را نقطه عطفی در تاریخ استان و منطقه برشمرد.

ثبت جهانی منطقه هورامان نقطه عطفی در تاریخ کردستان است

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یعقوب گویلیان شامگاه روز سه شنبه 5 مردادماه 1400 در جشن ثبت جهانی هورامان که در محل کاخ موزه خسروآباد برگزار گردید، گفت: با افتخار عرض می کنم این رویداد، عظیم ترین رویدادی بود که در کردستان و منطقه به وقوع پیوست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: تهیه اطلس معماری، اطلس باستان شناسی، ثبت 21 روستا در لیست آثار ملی و…از اقدامات قابل توجه ای بود که به وسیله مدیر و گروه پایگاه منظر فرهنگی هورامان انجام شد، تا اینکه امروز هورامان جهانی شد.

او پشتیبانی دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ثبت جهانی منظر فرهنگی منطقه هورامان را کم نظیر خواند و اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و تلاش بیشتر و همکاری بتوانیم از این دستاورد عظیم حفاظت کنیم.

گویلیان اضافه کرد: معماری سنتی، طبیعت بکر، فرهنگ غنی و… منطقه هورامان را باید بیش از پیش معرفی کنیم و در راستای حفظ آنها هم برنامه ریزی های لازم انجام گردد.

او همکاری با مسئولین و مردم استان کرمانشاه در راستای حفاظت از این دستاورد را حائز دانست و گفت: برای این منظور برنامه ها و اقدامات اجرایی برنامه ریزی و با همکاری دو استان اجرا خواهد شد.

جشن ثبت جهانی هورامان با حضور مسئولین ارشد استان همراه با برپایی مراسم آتش بازی، موسیقی سنتی منطقه هورامان، دف نوازی و شمشال، سخنرانی و شعرخوانی و… با شور و حال وصف ناپذیری در محل کاخ موزه خسروآباد برگزار گردید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7646

به "ثبت جهانی منطقه هورامان نقطه عطفی در تاریخ کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی منطقه هورامان نقطه عطفی در تاریخ کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید