تحویل دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا به وزارت بهداشت

به گزارش آریا بلاگ، رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا برای استفاده زنان باردار و بیماران پر خطر و مزمن تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت می گردد.

تحویل دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا به وزارت بهداشت

به گ، محمدرضا شانه ساز، درباره آخرین شرایط واردات و توزیع واکسن آنفلوانزا، گفت: سال جاری با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا 2 میلیون دوز واکسن برای گروه هایی مانند افراد مسن و پرخطر مثل بیماران پیوندی، قلبی و تنفسی، مادران باردار و…، که تزریق واکسن برای آن ها لازم است، تحویل معاونت بهداشتی شده است که در اختیار شبکه های بهداشت قرار خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: در حوزه تأمین واکسن برای سایر افراد هم نسبت به سال گذشته که یک میلیون و 600 هزار دوز واکسن آنفلوانزا مصرف شده بود، سال جاری حدود 14 میلیون دوز واکسن را پیش بینی نموده ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه واکسن در داروخانه با اولویت افراد بالای 65 سال عرضه خواهد شد، گفت: از ابتدای مهر افراد سالمند بالای 65 سال با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود در داروخانه ها می توانند واکسن را دریافت نمایند و در فاز بعدی سایر افراد می توانند برای تهیه واکسن به داروخانه ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی تهیه نمایند.

وی با تاکید بر کوشش های اجرا شده به منظور تأمین واکسن آنفلوانزا برای افراد پر خطر به میزان احتیاج کشور، توضیح داد: همان طور که بار ها اعلام شده، تصور می کنیم که سال جاری به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی مثل ضدعفونی کردن مداوم دست ها، استفاده از ماسک و…، احتمال آلودگی به ویروس آنفلوانزا بسیار کمتر از سال های قبل باشد. بنابراین، تزریق واکسن برای سایر افراد ضروری نیست. کما اینکه در کشور های نیمکره جنوبی که زمستان را پشت سر گذاشته اند شیوع آنفلوانزا به همین دلایل کمتر از سال های گذشته بوده است.

شانه ساز با تاکید بر اینکه واکسن های مورد تائید سازمان غذا و دارو دارای برچسب اصالت است، اضافه نمود: واکسن های فاقد برچسب اصالت مورد تأیید سازمان غذا و دارو نبوده و تقلبی است. بنابراین، توجه به وجود برچسب اصالت و استعلام از سامانه TTAC برای اطمینان از اصالت و سلامت واکسن، لازم است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4548

به "تحویل دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا به وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا به وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید