تاثیر روغن زیتون در رشد مو

به گزارش آریا بلاگ، روغن زیتون سرشار از اسید های چرب و آنتی اکسیدان است که موجب تقویت پوست سر و فولیکول مو می شود.

تاثیر روغن زیتون در رشد مو

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محققان در مطالعه ای به بررسی خواص روغن زیتون پرداختند در این مطالعه معین شد که روغن زیتون سرشار از اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها است که می تواند پوست سر را تسکین دهد، فولیکول مو را تقویت کرده و رشد مو را به طور بالقوه تحریک کند که در پی آن مو های قوی تر و درخشان تری رشد خواهد کرد.

در این مطالعه نشان داده شد که روغن زیتون میوه درختی به نام Olea europaea است و چربی به نام اسید اولئیک بخش اعظمی از ترکیب روغن زیتون را تشکیل می دهد که این اسید خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و منبع مورد اعتمادی جهت کندی اثرات ریزش مو است.

به گفته محققان محصولات زیتون دارای خواص ضد باکتریایی دارند و می توانند پوست سر را بهبود بخشند.

محققان دراین مطالعه دریافتند که استفاده از ماسک روغن زیتون یک بار درهفته و یا حتی دو بار درماه می تواند پتانسیل رشد مو را بالا برده و مو هایی قوی تر را به وجود آورد.

در این مطالعه نشان داده شده است که استفاده از روغن زیتون می تواند به تثبیت رنگ و بافت مو تاثیر بسیار زیادی داشته باشد همچنین مو های مجعد و آسیب دیده را بهبود دهد و به طور کلی روغن زیتون حاوی پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد ضد میکروبی است که می تواند به مو های سالم و طول عمر مو ها کمک کند.

در این مطالعه محققان دریافتند که ترکیب زرده تخم مرغ با روغن زیتون نیز می تواند به رشد سریع مو ها کمک کند و به عنوان یک درمان خانگی مورد توجه قرار گیرد؛ زرده تخم مرغ در این ترکیب برای تحریک رشد مو بسیار مناسب است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1673

به "تاثیر روغن زیتون در رشد مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر روغن زیتون در رشد مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید