برنامه 450 میلیارد دلاری کره برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران- کره جنوبی با رونمایی طرح هایی به ارزش حدود 450 میلیارد دلار برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا در یک دهه آینده، در رقابت دنیای برای فزونی در این فناوری مهم به چین و آمریکا پیوست.

برنامه 450 میلیارد دلاری کره برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا

به گزارش خبرنگاران، تحت نقشه راهی که توسط دولت کره جنوبی تهیه شده است، شرکتهای سامسونگ الکترونیکس و اس کی هاینیکس بیش از 510 تریلیون وون سرمایه گذاری در تحقیقات و فراوری نیمه رسانا را در یک دهه آینده تا سال 2030 راهنمایی خواهند کرد. آنها در میان 153 شرکتی خواهند بود که در کوشش یک دهه ای برای حمایت از مهمترین صنعت این کشور از نظر مالی مشارکت خواهند داشت.

سامسونگ هزینه های خود را به میزان 30 درصد افزایش داده و تا سال 2030 به 151 میلیارد دلار می رساند. پارک جونگ هو، یکی از مدیران عامل هاینیکس در جریان جلسه با رییس جمهور کره جنوبی اظهار داشت این شرکت برای توسعه تاسیسات فعلی خود 97 میلیارد دلار علاوه بر 106 میلیارد دلار برای چهار کارخانه جدید در یونگین هزینه خواهد نمود.

کوشش کره جنوبی با اقدامات آمریکا، چین و اتحادیه اروپا برای تقویت توانمندیهای نیمه رسانای خود در پی کمبود دنیای تراشه و شاخص شدن آسیب پذیری صنایع دنیای از وابستگی به معدودی فراورینماینده آسیایی همزمان شده است. کمبود تراشه اکنون از بخش خودروسازی به تلفنهای هوشمند و نمایشگرها رسیده و نیمه رساناها را در صدر اولویتهای دولتهای دنیا از واشنگتن تا بروکسل و پکن قرار داده است.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اظهار داشت دولت برای تشویق صنعت داخلی مشوقهایی مانند تخفیفهای مالیاتی، نرخهای بهره پایینتر، تسهیل مقررات و زیرساخت تقویت شده فراهم می نماید و امیدوار است تراشه سازان کره ای فاصله خود با رقبای قدرتمند دنیای را کم نمایند. دولت همچنین تامین آب کافی برای 10 سال آینده در منطقه هدف گرفته شده را تضمین نموده و تامین برق را برای کارخانه های فراورینماینده قطعات اولیه تا تراشه های پیشرفته تقویت می نماید.

نقشه های کره جنوبی مشابه برنامه های دولت بایدن است که در راستای حمایت از زنجیره تامین آمریکایی، میخواهد 50 میلیارد دلار به تحقیقات و فراوری نیمه رسانا در آمریکا اختصاص دهد. چین هم به دلیل نگرانی از وابستگی به واردات طراحی غرب، صدها میلیارد دلار برای توسعه صنعت تراشه سازی خود اختصاص داده است.

کره جنوبی همچنین میخواهد سرمایه گذاری خارجی بیشتری در فناوری پیشرفته جذب کند. شرکت سازنده تجهیزات نیمه رسانای هلندی ASML Holdings اعلام نموده میخواهد 240 میلیارد وون برای ساخت یک مرکز آموزشی در هواسئونگ هزینه کند. شرکت لام ریسرچ مستقر در کالیفرنیا هم میخواهد ظرفیتش در کره جنوبی را دو برابر کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، از نظر مشارکتهای مستقیم، دولت کره جنوبی میخواهد به آموزش 36 هزار کارشناس تراشه در فاصله سال 2022 و 2031 یاری کند و 1.5 تریلیون وون به تحقیقات و توسعه تراشه اختصاص دهد و آنالیز قانونی را شروع می نماید که برای یاری به صنعت نیمه رسانا طرح شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7010

به "برنامه 450 میلیارد دلاری کره برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه 450 میلیارد دلاری کره برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید