برق انداختن سرامیک با محلولی کاملا طبیعی

به گزارش آریا بلاگ، برق انداختن سرامیک از سخت ترین کارهای خانه است ولی با چند ترفند می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

برق انداختن سرامیک با محلولی کاملا طبیعی

راه های طبیعی برای تمیز کردن کاشی ها و برق انداختن سرامیک

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ، بیشترمالکان کاشی را به عنوان کف پوش آشپزخانه ها، حمام ها، اتاق های نشیمن و دیگر مکان ها در خانه انتخاب می کنند. آن ها درجه بالا به نظر می رسند و به عنوان جایگزین آسان و بادوام برای فرش ارائه می شوند. با این حال، بعد از سایش کاشی های کف زمین می توانند یک لایه کثیفی و دوده را نشان دهند که می تواند لکه را برجای بگذارد .

چگونه می توانید کاشی های کف را حفظ کنید؟

در حالی که تمیز کردن منظم کاشی های کف زمین بخشی از تمیز کردن منظم خانگی هستند، اغلب برای جلوگیری از کاشی های کدر و کثیف کافی نیستند. کف کاشی نیاز به مراقبت بیشتر دارد تا درخشش را حفظ کند.

کاشی را بلافاصله تمیز کنید تا به جلوگیری از تغییر رنگ کمک کنید.

کف کاشی را به طور مرتب جارو کنید و از خشک شدن بر روی کاشی جلوگیری کنید.

بعد از تمیز کردن کف کاشی، آن را با آب تمیز کنید تا مواد شوینده را که ممکن است روی زمین گذاشته شود، از بین ببرید.

از استفاده از مواد شیمیایی سخت مانند سفید کننده و یا پاک کننده های دیگر، بر روی کاشی های خودداری کنید چون ممکن است به درز کاشی ها آسیب بزند.

همیشه قبل از اتمام حمام کاشی های حمام را با آب بشویید تا باقی مانده صابون و یا رطوبت را از بین ببرید تا از کپک و قارچ جلوگیری شود.

همچنین آشپزی باعث آشفتگی زیادی در محوطه آشپزخانه، از جمله دیوارها در طول زمان می شود درنتیجه کاشی های آشپزخانه چرب و کثیف می شوند، اما آشپزخانه همیشه قلب هر خانه است. این تنها مکانی است که بیشتر از هر جای دیگری استفاده می شود به این ترتیب، باید اطمینان حاصل کنید که تمیز و مرتب است.

روش های برق انداختن سرامیک و تمیز کردن کاشی با مواد طبیعی

1. استفاده از سرکه سفید

برای تمیز کردن بسیار عالی و طبیعی کاشی های آشپزخانه، می توانید از سرکه سفید استفاده کنید این محلول توانایی تمیز کردن روغن از کاشی ها را دارد و دیوارها را ضد عفونی می کند و همچنین مطمئن می شوید که کاشی های شما هیچ بویی تولید نمی کنند.

مزیت بزرگ دیگر سرکه سفید، هنگامی که به عنوان یک عامل تمیز کننده طبیعی استفاده می شود، این است که می تواند به عنوان یک عامل برای مبارزه با لکه های دود استفاده شود. وقتی که به طور مستقیم بر روی دیوارها استفاده می شود، سرکه سفید برای تمیز کردن دود و لکه های چربی موثر است. هم چنین می توانید یک محلول آب و سرکه درست کنید و مرتب برای تمیز کردن کاشی های آشپزخانه از آن استفاده کنید.

2. استفاده از جوش شیرین

یک راه بزرگ و موثر برای تمیز کردن روغن و لکه های روغن از کاشی های دیوار آشپزخانه، جوش شیرین است. برای انجام این کار، شما فقط نیاز دارید که مقدار مشخصی از این محصول را روی یک اسفنج بریزید و سپس کاشی های چرب را تمیز کنید مطمئن شوید که با ملایمت این کار را انجام می دهید پس از تکمیل فرآیند مالیدن که باید به آرامی انجام شود، از یک تکه پارچه خشک تمیز برای پاک کردن آن استفاده کنید. از یک پارچه تمیز با هدف از بین بردن باقیمانده جوش شیرین از دیوارها استفاده کنید پارچه را بعد از هربار آب آبکشی کنید تا دیوار تمیز شود.

3. تمیز کردن با روغن گیاهی

روغن گیاهی یک جایگزین دیگر است که شما را قادر می سازد کاشی های دیوار آشپزخانه خود را به طور موثر به روش طبیعی تمیز کنید. هر فردی که از آشپزخانه خود برای آشپزی استفاده می کند باید مقداری روغن گیاهی داشته باشد که از آن ها برای پخت وپز استفاده می کند.

بنابراین چنانچه در بخش رازهای خانه داری نمناک گفته ایم، این یک راه حل تمیز کننده دیگر است اما بسکمک از مردم نمی دانند که روغن گیاهی در پاک کردن روغن و لکه های روغن موثر است. این روش اغلب به عنوان مبارزه با روغن با روغن یاد می شود. کمی روغن گیاهی را بر روی یک حوله کاغذی بریزید و از آن برای تمیز کردن دیوارهای چرب استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند که روغن و لکه های روغن را به طور موثر تمیز کنید.

4. استفاده از نمک

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی لکه های چربی و روغن بریزید. نمک لکه های چربی را خیس می کند. سپس آن ناحیه را با سرکه یا محلول بوره بکشید و سپس آن را با پارچه مرطوب و یا اسفنج تمیز کنید.

5. استفاده از بوراکس

بوراکس یک راه عالی دیگر برای تمیز کردن روغن و لکه های روغن از کاشی های آشپزخانه است. برای انجام این کار، عصاره لیمو و خمیر بوره بگیرید و سپس آن را روی قسمت لکه دار دیوار اعمال کنید. بگذارید خمیر به مدت کمی روی دیوار بماند و سپس از یک پارچه یا اسفنج برای پاک کردن آن از دیوار استفاده کنید.

6.شست وشو سرامیک با نعنا

سرکه سفید و الکل و آب و سپس نصف قاشق چای خوری مایع ظرف شویی را به یکدیگر ترکیب و چند قطره روغن اسانس نعناع را به آن بیفزایید آن را داخل بطری اسپری بریزید و با کمک اسفنج کاشی های آشپزخانه را تمیز کنید

7.استفاده از پاک کننده قارچ وکپک

یک راه سریع و آسان برای مقابله با کپک و قارچ کاشی آشپزخانه یا حمام و یا پرده حمام ترکیب بخش های مساوی عصاره لیمو و جوش شیرین است مخلوط را روی کپک و یا قارچ ریخته تا قبل از شستن چند ساعت بماند.

8.کشتن میکروب ها

استفاده از دهان شویه با یک گالن آب گرم یک راه ساده و تازه برای کشتن میکروب ها در کف کاشی ایجاد می کند در حالی که آن ها را تمیز می کند. این مخلوط روی کاشی های کف یا دیوار خوب عمل می کند، اما نه روی چوب.

دقت کنید: قبل از استفاده از هر گونه تمیز کننده مطمئن شوید که موثر هستند و باعث آسیب نمی شود.

تمیز کردن کاشی های کف می تواند یک فرآیند آشفته و سخت باشد. اگر به تمیز کردن کاشی های خانگی خود نیاز دارید، افراد حرفه ای را فرا بخوانید آن ها می توانند به شما کمک کنند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5207

به "برق انداختن سرامیک با محلولی کاملا طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق انداختن سرامیک با محلولی کاملا طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید