بارداری سه سال بیماری ام اس را عقب می اندازد

به گزارش آریا بلاگ، تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد بارداری به طور میانگین تا سه سال بیماری ام اس را به تاخیر می اندازد.

بارداری سه سال بیماری ام اس را عقب می اندازد

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، مطالعه دانشمندان استرالیایی بر روی 3 هزار و 600 زن باردار نشان می دهد که بارداری به طور میانگین 3.3 سال ابتلا به بیماری ام اس را به تاخیر می اندازد.

به گفته این محققان مادرانی که کودک خود را به طور سالم به دنیا آوردند، بیماری ام اس در بدنشان پیشرفت کمتری خواهد داشت و با تاخیر بیشتری ممکن است به ام اس مبتلا شوند. نتایج این تحقیق زمینه را برای مطالعه درباره روش های درمانی جدید برای به تأخیر انداختن شروع این بیماری فلج کننده فراهم می کند.

دانشمندان معتقدند هورمونی در بدن مادران باردار وجود دارد که بیماری ها را به تاخیر می اندازد که می توان با استفاده از این هورمون از شروع بیماری ام اس در سایر افراد نیز جلوگیری کرد.

ویلیجا جوکوبایتیس، محقق ارشد این مطالعه، گفت: این تاخیر بیماری ام اس در مادران باردار ممکن است بخاطر عوض شدن دی ان ای مادر در دوران بارداری باشد.

او افزود: ما نمی دانیم که بارداری چگونه باعث تاخیر بیماری ام اس می شود، اما معتقد هستیم علت آن تغییر در ژن زنان است. تغییر در ژن از فعالیت سیستم ایمنی بدن می کاهد در حالی که بیماری ام اس به دلیل فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی به وجود می آید.

گفتنی است؛ ام اس یک بیماری عصبی است که میلین نورون ها در آن از بین می رود و علائم این بیماری از دست دادن تحرک، مسائل بینایی، خستگی و درد طاقت فرسا است.

ام اس نوعی بیماری خودایمنی است که سیستم ایمنی بدن خود فرد با حمله به نورون ها باعث اختلال در عملکرد آن ها می شود. تحقیقات نشان می دهد خانم ها سه برابر بیشتر از آقایان احتمال دارد به ام اس مبتلا شوند.

منبع: خبرنگاران

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4532

به "بارداری سه سال بیماری ام اس را عقب می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارداری سه سال بیماری ام اس را عقب می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید