ایجاد 81000 شغل توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 99

به گزارش آریا بلاگ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ا یجاد 81 هزار فرصت شغلی از محل طرح های اشتغال زای این نهاد در امسال اطلاع داد.

ایجاد 81000 شغل توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 99

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حجت الله عبدالملکی در خصوص طرح های اشتغال زا در کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای سال 99 تا به امروز 62 هزار و 407 طرح اشتغال برای افراد تحت پوشش و احتیاجمندان اجرا شده است که این طرح ها در مجموع 64 هزار فرصت شغلی ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: همچنین 16 هزار و 700 مورد کاریابی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اجرا شده که با این احتساب سال جاری تا این لحظه در مجموع 80 هزار و 700 شغل یعنی حدود 81 هزار شغل برای احتیاجمندان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی در خصوص میانگین تسهیلات پرداختی برای هر شغل گفت: به طور میانگین برای هر شغل 37.3 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که عمدتاً این طرح ها در زمینه دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنایع دستی، زنبورداری، پرورش طیور سنتی، آبزیان و به تازگی برای طرح های دانش بنیان از جمله کشت گلخانه ای با فناوری دانش بنیان و فناوری اطلاعات بوده است.

عبدالملکی در خصوص میزان پایداری اشتغال ایجاد شده اضافه نمود: براساس آخرین بازرسی سراسری از طرح های اشتغال کمیته امداد، پایداری بالای 95 درصد در طرح ها مشاهده شده و انحراف از طرح ها حدود 3 درصد بوده است.

وی در خصوص اینکه تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در چه قالبی بوده است، گفت: همه بانک ها به صورت قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 7 ساله یا 84 ماهه بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی یک سوم کل اشتغال ناخالص کشور را ایجاد کرد است و 37 درصد اشتغال خالص کشور از محل طرح های اشتغالزایی کمیته امداد امام بوده است.

عبدالملکی در خصوص برنامه سال جاری ایجاد اشتغال گفت: قرار است سال جاری 200 هزار فرصت شغلی ایجاد گردد که در صورتی که شبکه بانکی همراهی کند، این امر محقق می گردد، چون در این زمینه 14 بانک با کمیته امداد امام خمینی همکاری می نمایند.

وی همچنین اضافه نمود: برای هر طرح 1.2 نفر به طور متوسط اشتغال مستقیم ایجاد می گردد، چون طرح های کمیته امداد، کوچک هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی در خصوص اینکه تا به امروز چه تعداد از افراد مورد حمایت کمیته خودکفا شده اند، گفت: اگر کسی طرحی را اجرا کند و شرایط خودکفایی این گونه است که اولاً طرح در 6 ماه اخیر معادل حداقل حقوق قانون کار درآمد داشته باشد و خانواده فاقد مشکل اساسی در بخش معیشت مانند بیمار صعب العلاج و بدهی سنگین باشد، خودکفا می گردد.

عبدالملکی همچنین در خصوص اینکه آیا تسهیلات اشتغالزایی فقط به افراد تحت پوشش پرداخت می گردد، گفت: تمام کسانی که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که به دو گونه حمایت می شوند. یک روش حمایت معیشتی و یک روش حمایت تک خدمتی یا چند خدمتی است. حمایت معیشتی، یعنی اینکه مستمری کمیته امداد دریافت می نماید که برای خانوار یک نفره از 150 هزار تومان تا حداکثر 750 هزار تومان مستمری می گیرد. همچنین افرادی که تک خدمتی هستند، یعنی مثلاً به برآورده شدن یک احتیاج خدمات دریافت می نمایند. مثلاً احتیاج به اشتغال یا مسکن، درمان و یا امثال آن دارند.

وی در خصوص اینکه با توجه به طرح های کوچک کمیته امداد امام خمینی آیا زنجیره ای بین مشاغل ایجاد می گردد که پایدار بماند، گفت: طرح راهبردی شغلی براساس زنجیره ای کردن مشاغل خرد است که از سال قبل به صورت رسمی آغاز می گردد که معمولاً با موضوع یک کارآفرین حرفه ای خارج از کمیته امداد امام خمینی انجام می گردد. البته کارآفرینان توسط همکاران ما ارزیابی و نظارت می شوند و با نظامات حقوقی تعیین کار می نمایند. در نتیجه مشاغل را به صورت زنجیره ای تعریف می نمایند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی این را هم اضافه نمود: هم اکنون 1500 کارآفرین حرفه ای در کشور با کمیته امداد امام خمینی در طرح های اشتغال همکاری دارند.

عبدالملکی در خصوص کل منابع برای ایجاد اشتغال شرح داد: سال جاری 6200 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است که تا به امروز 2300 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. این تسهیلات مبتنی بر قانون بودجه کشور است که مجلس تصویب نموده و به صورت تسهیلات تکلیفی از طرف شبکه بانکی در اختیار افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی قرار می گیرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4965

به "ایجاد 81000 شغل توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 81000 شغل توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید